Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 10:54 Der er 17 kommentarer

Store problemer med udklipsholderen i Word og Excel

Jeg har et mærkeligt problem med kopiering i Word.

Når jeg arbejder i Word og vil kopiere/klippe tekst, bruger jeg altid genvejstaster, altså Ctrl+Shift+piletaster til at markere og Ctrl+X/C/V til at sætte ind osv. Men for et par dage siden blev Word pludselig mærkelig. Jeg kan sagtens markere og kopiere/klippe teksten, som jeg plejer, men når jeg trykker Ctrl+V for at sætte ind, indsættes i stedet et billede af det aktuelle skærmbillede.

Dette sker kun, når jeg har markeret den ønskede tekst vha. genvejstaster. Hvis jeg markerer med musen, er der ikke noget problem.

Nu har jeg opdaget, at når jeg åbner Word, ligger der ofte allerede et billede i udklipsholderen (som jeg intet har at gøre med), som så sættes ind, selvom det er noget andet, jeg kopierer. Der bliver altså taget et screenshot fra desktoppen i stedet for fra Word. Det samme sker i Excel.

Hjælp! Jeg sidder og skriver speciale, så der skulle meget nødig gå noget galt lige nu.

På forhånd tak for hjælpen, jeg håber I forstår problemet?
Vi har sat ny harddisk i og genindstalleret det hele, men problemet er der stadig
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 10:59 #2
Lige en kommentar: Jeg har Windows 2000 styrresystem og Office 2000
Avatar billede lwi Nybegynder
07. juni 2004 - 11:01 #3
Tjek om du har fået lagt noget ind på genvejstasten. Gør du i Word under tools, customize - vælg keyboard, find paste under edit, paste og tjek genvejstasten.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 11:01 #4
Prøv at slette din normal.dot (eller omdøb den, hvis ud har makroer eller autotekster i den. Word laver selv en  ny normal.dot. Det hænder, at den bliver "snavset" og må fornyes.

lånt af hov-sa..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 11:03 #5
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 11:21 #6
Tak for svarene. Det virker stadig ikke. Da det er office 2000, er der mange af indstillingerne, der ikke er der.
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 12:59 #8
Det ser ud til at fejlen ligger i windows og ikke i Word. Vi har lige lagt en ny officepakke ind, men der skete det samme. Der bliver stadig automatisk taget screenshots, som ligger i udklipsholderen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 13:03 #9
du skal deaktivere den funktion.
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 13:04 #10
ja, men hvordan gør jeg det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 13:06 #11
måske sådane her..?
citat ,...

Med andre ord fungerer Office Udklipsholder i dette tilfælde på samme måde som Windows Udklipsholder.
Hvis du vil kopiere flere objekter til Office Udklipsholder ved at trykke på CTRL+C,
skal du aktivere Office Udklipsholder. Det gør du ved at pege på værktøjslinjen på menuen Vis
og klikke på Udklipsholder.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;221190
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 13:19 #12
Men problemet ligger jo ikke i, hvilken udklipsholder, der er aktiveret eller ej. Problemet er, at udklipsholderen automatisk bliver fyldt op med det aktuelle screenshot og derfor forhindrer brug af genvejstaster til kopiering/klipning
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 13:23 #13
så vidt jeg har forstået, kan man stille den til alm. tekst, og derved slå det fra..?
Avatar billede doj Nybegynder
07. juni 2004 - 13:35 #14
Ved du hvordan man gør det? jeg synes ikke det står i ovenstående links
Avatar billede doj Nybegynder
10. juni 2004 - 17:41 #15
Det var et hardware problem se "Kan der komme virus i hardware" i VIRUS.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juni 2004 - 18:09 #16
forstår ikke lige hvad du mener..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. juni 2004 - 20:15 #17
kan du ikke udbyde lidt..?

Smider et svar ..O)