Avatar billede Discer Nybegynder
06. juni 2004 - 21:10 Der er 12 kommentarer

Problem med at connect'e til Navision 3.70 Database fra en klient

Fejl:

Netværket virker ikke korrekt. Der blev sendt en 'pakke' til den forkerte adresse.

bla. bla. bla.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får rettet denne fejl, og det er den rigtige database + server jeg prøver at tilgå, da det virker på 7 andre klienter.
Hvis der er nogen der har nogle ideer så skriv endelig, er løbet tør for ideer.
Avatar billede amtoft Novice
06. juni 2004 - 21:13 #1
Har du kontrolleret din Host fil ?
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Sammenlign med de andre pc'ere hvor det virker.
Avatar billede Discer Nybegynder
06. juni 2004 - 21:18 #2
Ja jeg har tjekket min host fil, og de er identiske med de andre.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. juni 2004 - 21:20 #3
Prøv at sammenligne genvejene...
Avatar billede Discer Nybegynder
06. juni 2004 - 21:21 #4
Genvejene er også de samme, har sågar kopieret navision mappen fra en klient over på den defekte klient, og stadig samme problem.
Avatar billede amtoft Novice
06. juni 2004 - 21:22 #5
Så har du sikkert også prøvet med services filen ?
Kan du connecte til serveren ved at skrive serverens ip-adresse direkte i servernavn.
Du har husket at bruge database/windows -login
Avatar billede Discer Nybegynder
06. juni 2004 - 21:25 #6
Ja, sammen problem selvom jeg indtaster den aktuelle ip fra serveren.
Og login står som den skal.. kommer slet ikke frem til login skærmen, hvis det endelig skulle være det.
Avatar billede amtoft Novice
06. juni 2004 - 21:27 #7
Mest bare for at der jo skal spørges - det er ikke fordi du kører med forkert nettype?  (tcp / netbios)
Avatar billede Discer Nybegynder
06. juni 2004 - 21:48 #8
Nej køre TCP, og har kun TCP/IP installeret, syntes jeg har prøvet alt, har sågar også prøvet at installere Netbios på både Server og klient, bare for at se om det kunne få det til at funke.
Men, nej.
Avatar billede amtoft Novice
06. juni 2004 - 21:57 #9
Hmmm... underligt.
Eneste der lige umiddelbart kunne være lidt i, men som jeg ikke rigtig ved om det holder, er i hvilken rækkefølge de forskellige protokoller er installeret i. Altså om Netbios er intalleret før TCP.

Har du en anden lokal kopi af Navision på denne pc?
Har du opdateret en tidligere version på denne computer?
Avatar billede pdj Novice
07. juni 2004 - 12:46 #10
Kan brugeren have installeret en udgående firewall (ZoneAlarm eller måske XP SP2) og kommet til at vælge "No" og "Don't ask again" for fin.exe? Går ud fra at du kan pinge din server. :-)

Giver "tracert" samme output fra de to maskiner?
Avatar billede jesper_b Nybegynder
22. juni 2004 - 12:51 #11
Jeg tror at problemet ligger i din services fil, og at du evt. har glemt en blank linje til sidst i filen:

Eks.
..
<Servername>    14222/tcp
<Blank linje>

Jesper
Avatar billede sunset Nybegynder
01. juli 2004 - 19:51 #12
Alternativt at Navision er flyttet til et andet port. Kig i services. filen hos en af de andre pc'ere. Også kan det gøre en forskel hvilken rækkefølge portene er skrevet. Har oplevet at pc'er ignorer numre hvis de kommer efter et der er højere