Avatar billede iwatter Nybegynder
06. juni 2004 - 00:42 Der er 1 kommentar

Tips til at sikre at sites virker på alle typer af platforme

Hej,

Jeg haft problemer med at folk rapporterer at et flash site jeg har lavet ikke virker. Jeg har gennem flere uger testet på alle de computerer af tænkelige slags jeg kan komme i nærheden af - og det har altid fungeret. Sitet skal helst i drift i snart, men jeg tør ikke så længe jeg får rapporter om et det ikke viker - selvom jeg ikke har set det selv.

Jeg har netop implementeret macromedias flash detection kit, for at sikre at det kun åbnes med flash player 7.

Er der andre "tests" af den slags jeg kan gøre, eller gode råd om hvad der sikrer fornuftig afvikling på forskellige maskiner og platforme? (tester allerede opløsning også).

/r
Avatar billede pyroman Nybegynder
06. juni 2004 - 01:20 #1
Hmm som hovedregel kører flash altid meget langsommere på Mac og linux, linux-brugere har først her på det nylige fået player 7, og det skal ikke undre mig at den er fyldt med fejl, da det ikke er macromedia der udvikler den selv...
Jeg har også selv erfaret at flash køres bedre i IE og Netscape end i Mozilla.

Der er desuden nogle gode ting at ændre i sin flash, for at det kan køre på mac ordentligt. Jeg er selv blevet henvist til denne side:
http://chattyfig.figleaf.com/flashcoders-wiki/index.php?Bugs

Du kan selvf. stort set altid optimere din flash, ved at optimere i koden, bl.a. skære så mange onEnterFrame-funktioner væk som overhovedet muligt, bruge færre alpha-effekter, gradients og sænke kvaliteten af billederne.

Ellers lyder det som om du har gjort alt hvad der ellers er at gøre...