Avatar billede oyderke Nybegynder
05. juni 2004 - 19:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webserver på workstation

Hej Eksperter

Jeg har instaleret IIS (Internet Information Services) på min win2000 pro. Men jeg kan ikke oprette et nyt 'web-sted', ligesom jeg kan på min win2000 server.
Er det ikke muligt at oprette mere end 1 'web-sted' på en IIS på win2000 pro?

Mvh
oyderke
Avatar billede snowball Novice
05. juni 2004 - 20:02 #1
Nej, du skal bruge server udagven af Windows for at kunne oprette flere web sites.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juni 2004 - 20:03 #2
Det kan sikkert lade sig gøre med apache webserveren. Den fås også til windows
Avatar billede oyderke Nybegynder
05. juni 2004 - 20:05 #3
hmm.. der må da være et eller andet man kan gøre..
Jeg er ikke interesseret i andre typer af webservere end IIS
Avatar billede snowball Novice
05. juni 2004 - 20:08 #4
oyderke: Det tætteste du kommer en "løsning" er nok http://www.mindxpand.be/iisadmin/, men det er kun til WinXP Pro.

Læs evt. http://www.iisfaq.com/Default.aspx?tabid=2738
Avatar billede oyderke Nybegynder
05. juni 2004 - 20:13 #5
Der må også findes noget af den slags til win2000
Avatar billede snowball Novice
05. juni 2004 - 20:16 #6
oyderke: Hvor meget du end nægter at tro på det, så tror jeg næppe du vil finde en acceptabel løsning andet end at skifte til server udgaven af Windows. Desuden har du jo stadig kun 1 web site kørende ad gangen selvom du bruger et værktøj som http://www.mindxpand.be/iisadmin/ !

"When you click on it, you see a list of all your websites. click on a website to start it. The other websites will be stopped first, so that you only have one website running"
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juni 2004 - 21:12 #7
det er jo ret fornuftigt, set fra et microsoft synspunkt, at du kun kan have et web site kørende på deres 2000 pro udgave, ellers ville folk jo ofte ikke betale for at købe et serveroperativsystem, hvis du kunne få det samme for meget mindere.

Apache serveren er open source, her er der ingen der skal tjene penge, hvorfor den kan håndtere flere websites, også hvis den installeres på en windows
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2004 - 22:55 #8
->Buffer hvorfor svarer du ikke tilbage på mit router spm? sorry for spam..
Avatar billede oyderke Nybegynder
24. september 2004 - 23:12 #9
Lukket
Avatar billede snowball Novice
24. september 2004 - 23:16 #10
oyderke: Hvorfor tager du selv point? Dit spørgsmål er jo blevet besvaret korrekt. At svaret så ikke lige var det du forventede er der så ikke noget at gøre ved.

Du kan evt. prøve at læse http://www.riversen.dk/?side=artikler.php&kategori=diverse&artikelid=9 men det er stadig med den begrænsning at du kun kan have ét site kørende ad gangen, så er det er som sådan det samme som http://www.mindxpand.be/iisadmin/
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. september 2004 - 19:01 #11
oyderke >> Du har fået svar på dit spørgsmål så opret et nyt spørgsmål med point til dem som har hjulpet dig her. Et korrekt svar er måske nogle gange ikke det man havde håbet på, men det gør det ikke mindre rigtigt.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 2004 - 01:33 #12
Brugen er deaktiveret.
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 2004 - 01:33 #13
Brugeren*

(ih - det er sent) :)