Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 15:00 Der er 13 kommentarer og
9 løsninger

virker siden?

Hejsa

Jeg sidder og laver en hjemmeside.
Ham jeg laver den for, har fået nogen opringninger fra folk der ikke kan se siden.
- ikke kan komme videre end den første side.

Vil i hjælpe mig med om det er et problem - eller om det er et enkeltstående tilfælde.

Skriv lige hvilken platform, browser og version i ser den fra.

Venlig Hilsen
Anne-Marie. ;o)

point bliver delt imellem jer...

www.steenlarsen.dk
Avatar billede eyes Nybegynder
04. juni 2004 - 15:02 #1
ja den virker :D

er dog lidt langsom
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 15:03 #2
virker fint.... men meget sløv.
WinXP. IE 6.0
Avatar billede the_email Nybegynder
04. juni 2004 - 15:03 #3
Win2k IE 6,0
Den virker men det går meget lansomt :(
/TheEmail
Avatar billede eyes Nybegynder
04. juni 2004 - 15:04 #4
XP & IE6
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2004 - 15:06 #5
Har en 3-6 mBit forbindelse, og det tager over 30 sekunder for at loade hele siden - og det er ALT for meget.
Men ingen problemer med at komme ind på siden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2004 - 15:06 #6
Winxp - Avant Browser 9.02
Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 15:06 #7
ja - det er fordi han er fotograf, og vil have sine billeder meget store.
Hans kunder er reklamebureauer og sådan - som har hurtige forbindelser.

Er der nogen der sidder med andre browsere?
evt. også mac?
Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 15:10 #8
det er en forside i flash - måske skulle man lave en loadbar... så folk vidste at de ventede på noget.

klikker i på "launch site without javascript" ?

prøv at launch Med javascriptet... ;o)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 15:15 #9
Jeg synes:

1. At bruge maksimeret popup er irriterende.
2. Siden er for tung, lad det være op til brugerne om de vil hente store billeder, og lad default siden være en fornuftig størrelse.
3. mht. Mac kan du få taget et skærmdump på http://www.danvine.com/icapture/
4. vælger jeg siden uden javascript virker menuen ikke
5. Hvorfor bruge Flash? Der er ikke noget af det du ikke kan lave i ren HTML, og så kan alle være med, uanset browser, styresystem og processorkraft.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juni 2004 - 15:28 #10
Det første den gør er at popoppe et "Ha Ha nu stjæler jeg hele din skærm." vindue. Mange mennesker har efterhånden installeret popop killers så det er da en mulig grund til at de ikke kan komme videre fra forsiden.

Efter sådan en popop har jeg ihvertfald ingen lyst til at gå videre ind på det sidte.

mvh JakobA
Avatar billede nfk Nybegynder
04. juni 2004 - 15:42 #11
xp/firefox/1Mbit starter siden uden problem

xp/IE 6.0/1Mbit det samme som de andre siger alt alt for langsom
Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 15:52 #12
nu har jeg komprimeret billedet på forsiden (det sort/hvid) noget mere - hjalp det?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2004 - 15:57 #13
Ja det gjorde det
Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 16:05 #14
åh - det lyder ikke godt el barto og jakobA... ;o/

1) maksimeret vindue var noget fotografen(ham der har hjemmesiden) ville have - det giver ham mulighed for at præsentere sine billeder flot.

2) ja de store billeder er et problem. Men han vil have dem store - jeg har sagt at der er folk der dropper at vente...

3) har set det på mac nu - det virker.

4) Jeg mente ikke at du skulle slå din browsers javascript virser fra - men bare klikke der hvor der står launch uden javas...

5) Jeg lavede menuen som layers først - men det stod og blinkede når jeg klikkede på menu - for at åbne undermenuen.

<<suk ... tak for kritik >>

tænk - er der virkelig nogen der slår popup fra? ;o(
Avatar billede anne-m Nybegynder
04. juni 2004 - 16:13 #15
hm ... tak for hjælpen. El barto læg lige et svar da du gav konstruktiv kritik.
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
04. juni 2004 - 18:13 #16
Hej Anne-Marie,

Jeg syntes det en en knald-lækker minimalistisk stil - bare en skam (som de andre også siger) at den er lidt lang tid om at loade...gå ind og lav en preloader og smid på mens man venter - så bliver det godt..

Prøv evt. også ikke at ligge alle de store billedfiler ind i Flash - men link til dem i stedet for..det ville speede siden lidt op..

mvh.

Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 18:23 #17
Ja jeg glemte da også at sige at jeg godt kan lide sidens design, men set fra en "almindelig" bruges side er den ikke så venlig.

Hvis du kunne optimere hastigheden lidt mere er den i vinkel :)

Siden virker i Opera 7.5 men som altid med Opera placeres popup vinduet skævt i forhold til hvordan det ser ud i IE. Det rykkes til højre og ned. Der er også problemer med den JS alert der kommer når man ikke udfylder kontakt-formularen korrekt.

Jeg vil foreslå dig at hente Mozilla og Opera så du selv kan teste siden. Det er lidt svært at forklare ;)
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
04. juni 2004 - 18:27 #18
:)
Avatar billede arnums Nybegynder
04. juni 2004 - 19:50 #19
jeg vil helt klart anbefale du bruger en proces bar til "load"
Avatar billede sonnic Juniormester
05. juni 2004 - 16:07 #20
Hej anne-m
Du efterlyser test på en Mac G4/Internet Explorer 5,0:

Alle funktioner virker, og hastigheder er rimelig 2mbs.
Pres. mening: Godt design, ingen tant og fjas, ren info. bliv ved med den stil.

Hilsen Villy
Avatar billede mattbaker Nybegynder
07. juni 2004 - 19:45 #21
Ja, den virker... Med flot fokus på billederne! Der jo er det vigtigste.

Dog ville jeg vælge at gøre billederne mindre. Det tager for lang tid og man bliver utålmodig af at vente...

Flot, men tung side! 8/10

-Matt Baker
Avatar billede anne-m Nybegynder
09. juni 2004 - 14:18 #22
Tak for alle jeres svar - ris og ros.

Jeg vil prøve at lure på en preloader til flash-forsiden...
der er kun på forsiden at billederne ligger i flash - de andre sider er det ikke.

Billedernes størrelse har jeg talt med fotografen om - men lige nu vil han beholde dem i denne størrelse.
Han kan uploade nye (mindre) billeder på undersiderne hvis han vil.

Igen tak - og her er point! ;o)