Avatar billede monix Nybegynder
04. juni 2004 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Håndtering af RAM i BIOS

Jeg har købt 2*512 MB SD RAM til en PC som er ca. 2 år gammel. Den vil dog ikke starte med de RAM, så jeg er lidt i syv sind hvad der er galt.

Er det noget med at man i BIOS kan fortælle maskinen at den skal håndtere mere RAM?

Kan maskinen simpelhen ikke klare så meget RAM?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2004 - 11:54 #1
hvilket motherboard har du?

Hvis manskinen ikke starter op kan du jo ikke komme i BIOS. Derfor kan du ikke rette noget der, før maskinen vil starte op.
Mere sansynligt er nok at maskinen ikke kan håndtere det ram du har i den, derfor kunne det være rart at vide, hvilket motherboard du har.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juni 2004 - 12:46 #2
hvis du kan teste dem på en anden maskine, ville det være fint. Eller blot 1 ad gangen. Du kan måske også lige checke hvad max. er, hvor mange ram den kan tag.
Resset bios og se om det hjælper. Eller prøv nogle andre ram, hvis du har,..O)
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. juni 2004 - 12:49 #3
Prøv også at gå i BIOS, gå ud igen ved "Save & Exit". Mere skal der normalt ikke til for at BIOS kan se den nye RAM.
Avatar billede monix Nybegynder
02. juli 2004 - 08:26 #4
Ingen af tingene har hjulpet, så nu ryger maskinen ud til forhandleren. Jeg regner med at have et svar klar i næste uge.
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. august 2004 - 07:37 #5
Fandt du ud af noget, og lukker du? :o)
Avatar billede monix Nybegynder
25. august 2004 - 11:06 #6
ja, maskinen krævede nogle specielle RAM som selvfølgelig også kostede en halv bondegård. Men nu kører den. Tak for svarene selvom løsningen blev en helt anden.