Avatar billede morphdk Nybegynder
04. juni 2004 - 08:54 Der er 5 kommentarer

Langsom overførsel fra NT4 til 2000 Server

Jeg har et problem med to maskiner på mit netværk.
Der skal ofte overføres store mængder data fra de to maskiner til en server der kører Windows 2000 Server. Det hele kører TCP/IP. Hastigheden plejer at være i orden, men den sidste måned har den bare ikke været god; cirka 1 MB i minuttet. Jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er, og jeg har bl.a. prøvet at tvinge netkort og switch til at køre både half/100 og full/100, men ingenting hjælper. Det underlige er, at hastigheden er fin nok ved overførsel til en Linux Samba server.
Jeg kan ikke opgradere de to computere pga kompatibilitet med tilsluttet udstyr.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2004 - 09:00 #1
Hmmm... Umiddelbart ville jeg gætte på SMB signing problematikken - se evt. http://www.smallbizserver.net/Default.aspx?tabid=98, der er også link til MS KB artikler.

Men det virker bare mærkeligt, at det har kørt... Hvad er ellers blevet
"pillet" ved?
Avatar billede morphdk Nybegynder
04. juni 2004 - 09:02 #2
Faktisk ikke noget andet, det er derfor jeg er ved at får grå hår i hovedet.. Problemet opstod lige pludselig!
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2004 - 12:01 #3
Hvilken hastighed får du, hvis du tester med ren TCP/UDP?

Der findes forsk. benchmarking programmer til dette - søg på google.
Avatar billede morphdk Nybegynder
04. juni 2004 - 13:39 #4
Den svinger mellem 0.5 og 10 kB/sek, men nogle gange hopper den lige op på omkring 350 kB/sek i et sekund.. meget underlig opførsel hvis du spørger mig..
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2004 - 13:48 #5
Ja - det tyder på en fejl i netværket.

Jeg ville kigge på switch/hub (evt. genstart) samt kabel fra server -> krydsfelt først.