Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 02:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Højt CPU-brug og deraf rebooting?

Sidder og benytter min computer (Athlon 2.0+ (ca. 1800 mhz), 256 ddr RAM) og den rebooter uden varsel sig selv. Dette gentager sig en 8-10 gange indenfor godt 20 minutter. De eneste programmer jeg kørte i den periode var WinAMP, Acrobat Reader samt IE; men alligevel ligger computerens CPU-brug omkring de 50% med udslag der nærmer sig de 100%. Den ligger ved normal brug med små progs o.lign. på 0-2%
Kan det være derfor min computer rebooter hele tiden? Hvad kan der i så fald være i vejen?
Benytter AVG antivirus 6.0 og får der at vide at min comp er clean.
Kan min processor være overophedet? Den eneste blæser tilsluttet (udover blæseren til strømforsyningen) er en ThermalTake Volcano 7+. Det har fungeret i mange år uden problemer. Men der er aldrig blevet skiftet kølepasta. Kan dette være problemet?
Jeg har siddet og rodet lidt med det, men det gør det unægteligt en smule svært når min comp rebooter konstant.

Nogen idéer til hvad der kan være galt?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 02:26 #1
Prøv at slå den blå skærm til så den viser den fejlmeddelelse før den rebooter.. Den er interessant.
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 02:31 #2
strych9 Hvordan gøres dette?
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 02:34 #3
Fandt det vist inde i Egenskaber for system>Start og genoprettelse. Slog vingen fra ud fra Genstart automatisk. Er det dette du mener?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 02:59 #4
jeps..
sorry, fik lige en mellemmad.
og så læs hvad der står på den blå skærm, hvis der kommer en. Skriv ned nøjagtigt hvad der står
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:05 #5
*** STOP: 0x000000D1 (0xC8EA50B2, 0x00000002, 0x00000000, 0xBFD06869)
DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
*** Adress BFD 06869 base at BFCD2000, Datestamp 3ba1edfe - cmaudio.sys

Starter lagring af fysisk hukommelse.

Og ved reboot kommer denne: HardwareMonitor found an error.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
04. juni 2004 - 03:07 #6
Kan det være spyware ?
Hvis din computer begynder at tælle ned kan du i start > kør > skrive -a shutdown
Avatar billede rosenberg Nybegynder
04. juni 2004 - 03:08 #7
oki ikke.... ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 03:09 #8
ok, så du har et driver problem, og det er i cmaudio.sys.
Hvis du afinstallerer lydkort i enhedshåndtering vil du ikke have nogle problemer, tør jeg næsten godt vædde på.
Når du har konstateret om det er problemet, så geninstaller dine lydkort drivere eventuelt.
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:10 #9
rosenberg> Nej tror ikke det spyware. Bruger AdAware og Spybot search&destroy at holde den ren med. Det burde kunne tage det hele.
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:10 #10
strych9> OK prøver...
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 03:13 #11
Dit lydkort er et Hercules MuseXL?
Det giver i hvert fald god mening at det crasher med winamp.
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:15 #12
Ved det ikke. Det er bare det der sidder på bundkortet.
Nå det afinstalleret. Vil prøve at fremprovokerer en error...
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:27 #13
Kørte Acrobat reader, IE samt AdAware. Nu fremkommer en næsten identisk blå skærm blot med (...) Datestamp 4047db8 - ntoskrnl.exe istedet.
Er det bare mig eller lugter det her langt væk af format c:?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 03:29 #14
hmm stik din windows cd i, gå til start -> kør, og skriv sfc /scannow
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:31 #15
ok prøver...
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 03:33 #16
Du husker ikke tilfældigvis det sidste stykke hardware du har proppet i, eller den sidste driver du har opdateret inden det her begyndte at ske?

Jeg skal desværre til at i seng nu. Vender tilbage i morgen.
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:33 #17
Scanner...
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:35 #18
Nej kan ikk huske det. Det er lang tid siden der er smidt noget nyt i og driverne er heller ikke blevet ændret nyligt.
Ok men tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede numbat Nybegynder
04. juni 2004 - 03:38 #19
Den er scannet og mere skete der ikke ved det. Går ud fra det betyder at alle filer er intakte.
Godnat strych9 og igen tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede numbat Nybegynder
07. juni 2004 - 13:18 #20
Nu har min computer stået ubenyttet i weekenden grundet de mange spontane reboots men problemet er der stadig... nogen bud på hvad det kan være?
Avatar billede numbat Nybegynder
11. juli 2004 - 19:51 #21
Spørgsmålet er vist dødt...
Tak for indlæg m.v.