Avatar billede para7 Nybegynder
03. juni 2004 - 16:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

VirtualDub med .vob import søges

Er der nogen der ar et downloadlink til VirtualDub med mulighed for at åbne .vob filer?
Avatar billede viggohalling Nybegynder
03. juni 2004 - 17:48 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 18:42 #2
viggohalling >> Den kan da ikke åbne .vob filer....

Du skal installere VirtualDub og AviSynth.

AviSynth er en slags script, hvor du laver en ren tekst fil, med noget info om din kilde fil.
Her kan du hente AviSynth:
http://www.avisynth.org/

Lav en tekstfil der hedder: film.avs
I denne fil skriver du:
DirectShowSource("C:\VTS_01_01.Vob") - gem filen, og åbn den så i VirtualDub.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 18:43 #3
Du kan læse en lille guide om AviSynth her:
http://nickyguides.digital-digest.com/synth-vdub.htm
Avatar billede para7 Nybegynder
03. juni 2004 - 18:57 #4
phatlasse

Jeg bruger i øjeblikket Dr.DivX, som ser ud til at kunne klare at lave kortfilm fra DVD til .avi, som jeg så videreencoder til WMV.

Det er nok bedre, men er det meget mere kompliceret end Doktorens program, nu da jeg hører at man skal samkøre to programmer?
Avatar billede para7 Nybegynder
03. juni 2004 - 19:01 #5
Jeg lægger logo ind med Dr.DivX og det går fint. Mange filtre fra Vdub kan importeres. Og det er hurtigt med DivX.
Hvordan ligger det med kvalitet og enkodningshastighded Dr.DivX vs VirtualDub. (Jeg gætter på, VirtualDub kører Xvid?)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 19:16 #6
OK.... :-)
Du snakkede jo intet om at lave .avi film.

Du kan ikke sammenligne DrDivX og VirtualDub.
VirtualDub er meget mere avanceret, med mange flere muligheder.

Det er ikke VirtualDub der bestemmer om du vil encode i DivX eller Xvid - det bestemmer du selv.
Jeg vil klart foretrække Xvid - det er både hurtigere, og giver et bedre resultat.

Jeg har lavet et par guides du kan kigge på.

VirtualDub guide: http://www.digitalempire.dk/convert/avi2avi.shtml
Og her en en komplet guide DVD -> AVI (Xvid): http://www.digitalempire.dk/convert/dvd2avi.shtml
Avatar billede para7 Nybegynder
03. juni 2004 - 23:27 #7
Tak så mycket, jeg kigger på det. Håber ikke det er for nørdet i længden ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
03. juni 2004 - 23:32 #8
Der er vist nok til en hobby langt ud i fremtiden. Det ser meget grundigt ud :)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 09:13 #9
Ja, men følger du den sidste guide, garantere jeg også et godt resultat :-)
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juni 2004 - 16:23 #10
Kan jeg lige knibe et par spørgsmål ind her om Gordian Knot løsningen ?

1.
Kan jeg få indsat egne undertekster. Jeg har nemlig tænkt mig at oversætte en kortfilm ?

2.
Kan jeg beskære lidt i bunden på en dårlig VHS capture jeg vil rippe fra en DVD ?
Avatar billede para7 Nybegynder
06. juni 2004 - 13:18 #11
2.
Ja det kan jeg.
Avatar billede para7 Nybegynder
06. juni 2004 - 13:19 #12
Læs om det spændende resultat på http://www.eksperten.dk/spm/506605