Avatar billede ener Nybegynder
02. juni 2004 - 22:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ønskes til "About Blank"

Er der nogen der vil hjælpe med at fjerne "about blank" som er gået hen og er blevet min startside?

På forhånd tak.
vh. Rene
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 22:27 #1
hvis det ikke er nok at sige:
funktioner -> internetindstillinger -> og så rette startside...

så kommer der nok en haj til spyware og klarer det for dig ;-)
Avatar billede ener Nybegynder
02. juni 2004 - 22:30 #2
Er desværre ikke nok, har indtrykket af at jeg har en trojansk hest.
Men tak for hjælpen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. juni 2004 - 22:34 #3
;-)

Så er det bare at vente på en spywarehaj..
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. juni 2004 - 22:45 #4
Kommer her :O)

Du skal hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :        http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Avatar billede ener Nybegynder
03. juni 2004 - 00:07 #5
Her er filen, håber på at du kan hjælpe??

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:05:03, on 03-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Desktop\Hijack\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {DD993CD1-10E1-425F-B32F-7B6C3A0CC568} - C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll
Avatar billede ener Nybegynder
03. juni 2004 - 00:09 #6
Har iøvrigt en fil under favorites der ikke kan deletes MyRealPics.

vh. Rene
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. juni 2004 - 03:53 #7
Den log er ikke fuldstændig, du skal komme med en hel log. Det er da en af de dumme infektioner du har fået fat i der. Når du nu er igang, så kan jeg da fortælle at du har fået det, fordi du ikke har opdateret Windows, så det ville være en rigtig god ide at få det gjort.
Avatar billede ener Nybegynder
05. juni 2004 - 13:15 #8
Nu har jeg gjort som du har beskrevet ovenfor, og her følger loggen

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:11:53, on 05-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Desktop\Hijack\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {3B6793D4-8718-4439-8C64-B44FFE1F6E74} - C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dl

Som du ser er den identisk med den forrige.
vh. Rene
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. juni 2004 - 22:57 #9
http://209.133.47.12/~merijn/files/CWShredder.exe
Hent cwshredder. Check om der er opdateringer.
Tryk på fix. Scan og fix det den finder.
Genstart og kom med en ny hijack log

Og ja som aovergaard siger: Hent SP1 og alle sikkerhedsopdateringer på Windows update
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 12:39 #10
Efter at have gjort ovennævnte, har du her loggen

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:28:38, on 06-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Desktop\Hijack\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\NORMAN\Nvc\NSE\NSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCOA.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {3B6793D4-8718-4439-8C64-B44FFE1F6E74} - C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38143.1932523148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Håber på snarlig hjælp?
Mvh. Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 12:44 #11
1. Download og installer følgende programmer:

Reglite - http://www.resplendence.com/reglite
Adaware - http://www.lavasoft.de/support/download/
SpyBot S&D - http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download

2. Download og pak følgende programmer ud til deres egne mapper:

CWShredder - http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe
TheKillBox - http://download.broadbandmedic.com/VbStuff/KillBox.zip

3. Kør Reglite og skriv

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\\AppInit_DLLs

ind i "Adress" feltet, tryk <Enter>.

4. Dobbeltklik på AppInit_DLLs for at åbne "Data Editor", hvis det nederste felt kaldet "Value" indeholder en .dll fil er det den vi leder efter.

5. Den kan ikke slettes endnu, skriv stien og navnet ned på et stykke papir, det skal bruges senere.

6. I venstre vindue, højreklik på mappen "Windows"(Den er fremhævet med lilla), vælg "Rename" og omdøb den til "Notwindows".

7. Klik på AppInit_DLLs igen, slet værdien der indeholder .dll'en klik OK, så burde den være væk.

8. Omdøb "Notwindows" tilbage til "Windows"

9. Kør Spybot, Ad-aware og CWShredder, husk at opdatere online inden du kører programmet.

10. Nu er det tid til at slette den .dll fil.

11. Kør TheKillBox (skal være pakket ud til sin egen mappe). I tekstfeltet skriver du stien til den fil du skrev ned tidligere (eksempelvis c:\windows\system23\dllha.dll). Nu skal du vælge Action -> Delete on reboot. Nu dukker der et lille vindue op - vælg File -> Add file. Vælg Action -> Process and reboot

12. Genstart din PC i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart). Kør Spybot, Ad-aware og CWShredder igen. Genstart i Normal mode og læg en frisk HijackThis log herind.
______________________________________________

Hvis pkt. 11 ikke virker: Gå i Start -> Kør og skriv cmd og klik OK. Du er nu i et DOS-vindue. Skriv attrib -r "stien til filen du skal slette" (eksempelvis attrib -r c:\windows\system23\dllha.dll)

Gentag pkt. 11 - 12.
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 13:41 #12
Har gjort som du sagde, her er resultatet.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:33:32, on 06-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Desktop\Hijack\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\NORMAN\Nvc\NSE\NSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCOA.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {AB781A09-AB87-45F6-BCC7-E9D2A11F3C2F} - C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Mvh. Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 13:48 #13
Var det min PC, tror jeg at jeg formaterede den og startede forfra, den er godt og grundigt smadret.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {AB781A09-AB87-45F6-BCC7-E9D2A11F3C2F} - C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll
---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\WINDOWS\System32\fihodaa.dll <- Filen.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere Servicepack 1, hotfixes samt Sasserfix her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 14:49 #14
Hej fromsej!
Er bare en lykkelig mand for øjeblikket, gjorde som ovenover, og her er resultatet:

File of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:41:53, on 06-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCOD.EXE
C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Desktop\Hijack\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tdc.dk/

Jeg har bare stadig et lille irriterende problem, i min favorites i explorer, har jeg et link der hedder "MyRealPics" noget du kan hjælpe med??

Er parat til at hæve pointene.

Mvh. Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 14:59 #15
Du åbner mappen C:\Documents and Settings\Rene Berendt\Foretrukne der sletter du linket, så burde det være overstået.
Du er nok til at kunne se alle filer.
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 15:06 #16
Her er meddelsen jeg får når jeg prøver delete "MyRealPics"
Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 15:11 #17
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 16:59 #18
MyRealPics er svær at hamle op med, men har fået bugt med den, ved at delete min useraccount i Win XP, og herefter oprettet en ny.

Du skal have tusind tak for hjælpen.
Er du rar svare så du ka' få dine velfortjente point.

Mvh. Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 17:20 #19
Ja da.
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede ener Nybegynder
06. juni 2004 - 17:30 #20
Endnu engang tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 17:34 #21
Velbekomme og tak for point.*S*