Avatar billede thy4ever Nybegynder
01. juni 2004 - 23:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Optage lyd - fx. fra Boogielisten - via en kabelmodemforbindelse

Jeg har forsøgt at optage lyden fra DR's Boogieliste via min kabelmodemforbindels. Jeg har forsøgt med de programmer, som er beskrevet under spørgsmålet "Optage lyd fra internettet" (bla.Total Recoder), men jeg kan ikke få hul igennem - skulle det ikke kunne lade sig gøre

mvh
Thy4ever
Avatar billede Mester1000 Praktikant
02. juni 2004 - 01:44 #1
Kan du give lidt flere information om dine systemer derhjemme? Jeg mener, prøver du at optage lyden externt (fx. fra et fjernsyn) eller har du et tv kort installeret i din computer så du kan se og høre tv på computeren?
Jeg har selv haft stor succes med at optage lyd med et ældre program der hedder Soundfoundry 6. Det kan optage lyden fra mange programmer der afspiller lyd på computeren(bla. winamp, realplayer, medieafspiller osv).
Avatar billede thy4ever Nybegynder
02. juni 2004 - 10:14 #2
Jeg forsøger såmen blot, at optage den lyd som kan høres når man afspiller en af sangene fra Boogielisten (eller lign. hjemmesider), altså lyd fra fx. DR's hjemmeside.

Ja, jeg har TV-kort i pc'en. Det er en XP maskine og der er et 4.1 Creative lydkort. Jeg har både Winamp 3, Realplayer og Windows mediaplayer 9 installeret
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juni 2004 - 11:39 #3
Wmrecorder kan anbefales, den virker.. Har selv brugt den.. http://www.wmrecorder.com/
Avatar billede thy4ever Nybegynder
02. juni 2004 - 17:35 #4
til steffansp
Smart program - og det virker - men demoversionen virker kun 2 minutter og en licens koster ca. 30$ - lidt dyrt
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juni 2004 - 20:47 #5
Du kunne også optage lyden... med at tage lyd output til lyd input... Den er bare ret så bøvlet. :/
Avatar billede Mester1000 Praktikant
02. juni 2004 - 21:23 #6
Jeg bruger Sonic Soundfoundry 6. http://www.sonicfoundry.com/
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juni 2004 - 23:22 #7
Hvis du smider en messnger adr. kan jeg hjækpe dig...
Avatar billede thy4ever Nybegynder
03. juni 2004 - 09:52 #8
Til steffansp
Jeg har ikke en messenger adresse - hvad med en mail adresse?
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juni 2004 - 11:33 #9
Kan også godt bruges
Avatar billede thy4ever Nybegynder
03. juni 2004 - 13:56 #10
Torsten.clausen@skolekom.dk