Avatar billede mivpiv Nybegynder
01. juni 2004 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tabeller i Dreamweaver

Hej
Jeg har 2 spørgsmål vedr. Tabeller i Dreamweaver.

1) Hvordan får man tabellen til at være gennemsigtig så man kan se baggrundsbilledet som fylder hele siden igennem?

2) Jeg vil gerne have borders rundt om nogle små tabeller - men hele vejen rundt om - ikke så de markerer hver celle - men mere som en ramme rundt om det hele.

Tak for hjælpen
MIV
Avatar billede miss-g Seniormester
01. juni 2004 - 12:42 #1
Din tabel er vist gennemsigtig som standard. Ellers skal du markere den og se på propertiespaletten. Der må ikke stå noget i felterne BG Color og BG image.

For at få border på din tabel, skal du markere den, og sætte den til 1 (tykkelsen på border) på propertiespaletten under Border.

Brdr color bestemmer farven for din border.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. juni 2004 - 19:33 #2
http://www.bojohansen.dk/eksperten/504718/default.asp

Hvis du kigger på source koden på denne side kan du se hvordan du laver table border som ikke inkludere selve celle væggene.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:27 #3
Er det ved at være lukke tid???
Avatar billede miss-g Seniormester
06. juli 2004 - 08:48 #4
Sker der mere her? Hvis der er mere du vil spørge om, så skyd løs!