Avatar billede mtholm Nybegynder
01. juni 2004 - 09:43 Der er 2 kommentarer

Fejl med harddisk

Hejsa

Jeg har næsten lige købe en ny computer, som jeg selv har samlet... jeg har købt en :
Maxtor DiamondMax Plus 9 - Hard drive - 200 GB - intern harddisk - 3.5´ - ATA-133 - 40-PIN IDC - 720

som jeg har sat i, og det virkede fint. men pludselig begyndte det at drille... jeg har lavet to partitioner på henholdsvis 20 og 180 gb.

Først kunne jeg ikke starte den op. så formaterede jeg. så drillede den igen... den ville simpelthen ikke boote fra den... så endnu en formatering måtte der til. nu har jeg så fået den op at køre igen. og kørte en masse chkdsk osv... men nu er mit d drev forsvundet (180gb)... når jeg kører chkdsk får jeg ingen fejl. altså på c:

Jeg forsøgte med partition magic og fik fejl 100 at partitionstabellen var fejlagtig eller noget..

hvad gør jeg ?... har en f**cking masse information som jeg skal bruge...

/Mark
Avatar billede mtholm Nybegynder
02. juni 2004 - 09:12 #1
er der slet ingen som kender til dette ?...

den nyeste udvikling er at jeg fandt frem til de sidste 180 gb ved at gå ind i administration -> computer manager under harddiske kunne jeg så se de to partitioner og fik tildelt den store partition et drev bogstav. men kan stadig ikke se indholdet. den spørger mig om jeg vil formatere, men har sagt nej. den står som om det er en type som hedder raw....

Umiddelbart tror jeg det skyldes at filtabellen er fucket. men kan man ganskabe en sådan ?

/Mark
Avatar billede mtholm Nybegynder
02. juni 2004 - 16:16 #2
er der slet ingen som kan hjælpe ?