Avatar billede baeveren Nybegynder
31. maj 2004 - 15:43 Der er 4 kommentarer

Overvågning af hjemmets pc'er?

Hvordan kan jeg overvåge vores netværk her hjemme..?
Jeg vil gerne vide hvad for nogle sider børnene har været inde og kigge på, på Internettet. Er der et program der kan det?
Helst freeware men et betalings program gør heller ikke noget!

Hilsen Bæveren
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2004 - 20:08 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver viden at sætte det op, du skal simpelthend kører gennem en proxy(firewall) og så logge alt hvad der sker. Dette kan du sætte op med en linuxbox hvorpå du har installeret IPtables, Squid, IPchains og så sat den op som proxy firewall.

Tillad mig at foreslå en anden løsning som jeg bruger selv.

Først kræver det af dig at du sætter dig ind i de ting der sker på nettet idag. Du skal kunne bruge messenger, icq og andre chat programmer og være helt inde i sprogbrugen der anvendes her, du skal kende miljøet og kune færtes hjemmevandt i det.

Dernæst er det et spørgsmål om at opdrage og lærer sine børn at kende forskel på kvalitet og det modsatte. Når dine børn ved at du operere hjemmevandt i deres miljø, ved hvad der foregår og har styr på tingene, vil deres respekt for dine råd også blive større. Du kan ikke skærme og overvåge dem hele livet, lær dem istedet at begå sig. Det kræver kun at du selv kan begå dig i dette nye medie.

Og ja jeg har selv børn, to piger, den ældste er 14, så jeg har også måtte slue kamelen og tilbrínge tid der hvor den aldersgruppe findes
Avatar billede flindten Nybegynder
01. juni 2004 - 08:52 #2
Bufferzone har ret MEN  gå ind på www.Tucows.dk, og find nogle Freeware / Shareware
programmer under  Internet og  Monitoring, hvis der findes en med en Keylogger kan
du altid se hvad de har skrevet.

Jeg har selv brugt det til at checke mine børn, men stoppede da jeg følte mig sikker
på at de kunne klare sig.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 09:30 #3
du siger du har brugt et program til og overvåge dine børn med !

Er du sikker på det nu også er helt lovligt uden de er klar over det ,du må fx heller ikke video overvåge værelser uden der er gjort opmærksom på det

Der må findes nogle regler for hvad man må ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 10:39 #4
Du skal også være opmærksom på at det software der findes ikke kommer i nærheden af 100 %, faktisk slet ikke. og du risikere hurtigt at det bliver en sport at omgå denne software