Avatar billede lundemann Nybegynder
31. maj 2004 - 12:17 Der er 18 kommentarer

Skal have en ny gaming pc

Hej gutter, jeg står og skal have en ny pc.. Den skal ikke overclockes eller noget, den skal bare kunne køre alle de nye spil som Halflife 2, Farcry og Doom 3..

Jeg har 6000 kr at punge ud med, men jeg har desværre ikke selv forstand på det med at bygge pc, og dem i butikkerne har alle jo dårlige erfaringer med..

Kom med nogle bud..

- Lundemann
Avatar billede chrkrog Novice
31. maj 2004 - 12:23 #1
Hmm der var en i ALDI for noget tid siden - Virkelig nice. Min ven købte den og den har ikke brokket sig endnu (altså computeren). Den har pentium 4 3.0 ghz med HT Teknologi og så har den 512 mb ram og omkring 200 gb hd og dvd og dvd brænder (mener jeg) og så seføli almindelig brænder og så har den mulighed for at optage fra fjernsynet og man kan se fjernsyn på den og der er sågar fjernbetjening med :D

Der er en stor software pakke med  og meget andet vildt lækkert. Men den kosted godt nok omkring 8-9tusind.. og de har den nok ikk mere
Avatar billede lundemann Nybegynder
31. maj 2004 - 12:24 #2
:S det kan jeg jo så nok ikke bruge til noget..
Avatar billede chrkrog Novice
31. maj 2004 - 12:37 #3
nææ.. jeg gik vidst lidt i selvsvin.. sorry!
Avatar billede lundemann Nybegynder
31. maj 2004 - 12:40 #4
:D i orden..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 12:52 #5
Hvis du trækker skærmen fra skulle 2800'eren lande på 6000,- kr.
http://www.compumail.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=19&opt=3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 12:55 #6
Eller denne model hvor det er en AMD 2500+ 32 bit processor med bedre grafikkort og ram end den anden:
http://www.compumail.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=20&opt=1

(For begge gælder det at du ikke skal købe Axis skærmen med. Den er ikke pengene værd efter min mening)
Avatar billede lundemann Nybegynder
31. maj 2004 - 13:01 #7
hm er der bundkort der?
Avatar billede lundemann Nybegynder
31. maj 2004 - 13:01 #8
eller finder de bare et som passer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 13:04 #9
Du kan se hvilke bundkort der er standard i den serie, ved at trykke på konfigurer på siden. Det er også der du fravælger skærmen. Efter det trykker du på opdater og får så den rigtige pris.
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
31. maj 2004 - 17:11 #10
Ked af at sige det, men du kan ikke få en ordenlig gaming pc til 6.000 (ikke hvis den skal kunne kører hl2 og doom3 godt)

Jeg har lige købt nye dele:
5700 kr og det er UDEN grafikkort, harddisk, cdrom/brænder, skærm, tastatur, mus, lydkort og højtalere.

Så hvis du vil have en "high end computer" så skal du op omkring 12.000-15.000

PS: ja det kan gøres billigere, men man får det man betaler for
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 17:46 #11
fgsupermand >> Har du set den reklame på tv2, hvor der er en mand der sidder og spiller hjerterfri på en moster-computer ? *G*

Spøg til side. Du har da delvist ret, men her er der en beløbsgrænse, og så må man jo se hvad man kan finde til en pris der overholder beløbsgrænsen.
Her er systemktavene til Farcry:
http://farcry.ubi.com/system.php
Jeg kunne ikke umiddelbart finde en side omhandlende endelige systemkrav til Doom3, men da spillet jo også udkommer til xbox ( 733 mhz + GF3 ) kan jeg ikke forestille mig at de er så høje som rygterne siger.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 17:47 #12
Rettelse: moster-maskine = monster-maskine, sorry *s*
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
31. maj 2004 - 18:03 #13
tonnybrandt: ja jeg har set den dell reklame, ikke at jeg forstår den, de siger de laver computere der passer til ens krav og derefter siger de at en 2,8 ghz pentium 4 passer til en der skal spille 7 kabale (der er noget der ikke passer sammen)

Selvfølgelig kan lundemann få en computer til 6.000,- men den vil altså ikke kunne køre doom3 særlig godt. Halvdelen af pengene bliver jo brugt til grafikkort og skærm.
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:20 #14
prøv at gå ind på www.shg.dk eller www.edbpriser.dk der kan du købe computer der er samlet
Avatar billede lundemann Nybegynder
01. juni 2004 - 22:03 #15
glemte lige at sige, at jeg selvfølgelig har skærm...
Avatar billede lundemann Nybegynder
01. juni 2004 - 22:05 #16
desuden "fgsupermand" så har jeg også tastatur, mus og et kæmpe lydanlæg :) cd-rom behøves heller ikke koste over 500 :)
Avatar billede lundemann Nybegynder
01. juni 2004 - 22:07 #17
så det er bare selve spanden jeg skal have 8]

bundkort (ondboard lyd og netværk), cpu (køler), ram, grafikkort, kabinet og harddisk :)
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
01. juni 2004 - 22:29 #18
Okey, så er det jo noget helt andet, så kan du godt få en kanon computer for de penge