Avatar billede plexx Nybegynder
30. maj 2004 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvor ligger registreringsdatabase?

Hej eksperter.
Hvor er registreringsdatabase rent fysisk placeret på harddisken?
Avatar billede arlet Juniormester
30. maj 2004 - 23:13 #1
c:\windows\regedit
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 23:19 #2
Regedit er programmet til at rediger regdatabasen, jeg tror ikke det er det der menes.*S*
Avatar billede arlet Juniormester
30. maj 2004 - 23:38 #3
ok. Så har jeg ikke den fjerneste ide om det*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 23:41 #4
Så er vi mindst tre. ;o)
Men jeg vil nu håbe der kommer et svar, for jeg vil også gerne vide det.
Avatar billede themyggekiller Nybegynder
30. maj 2004 - 23:42 #5
Er ikke helt sikker på at dette er korrekt, da jeg sidder ved en XP-maskine. Men mener at registreringsdatabasen i windows 2000 består af 2 filer. Den ene hedder ntuser.dat og den anden hedder system.dat. De skulle gerne ligge i winnt-mappen. Hvis det altså er korrekt :-)
Avatar billede themyggekiller Nybegynder
30. maj 2004 - 23:51 #6
ok. det var ikke helt korrekt :-)
Ihvertfald ikke ifølge dettte link:
http://www.pcquest.com/content/search/showarticle.asp?artid=21737
Avatar billede strych9 Praktikant
31. maj 2004 - 02:26 #7
der er en maskin specifik del, og en bruger specifik del.
user.dat ligger i roden på din profil i documents and settings som en skjult fil, og hermed har forskellige brugere på maskinen mulighed for at have forskellige desktop baggrunde og den slags gøgl.
user.dat kopieres over fra default user når en ny bruger logger på og hans profil bliver oprettet.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 09:08 #8
Registry består af flere filer, såkaldte hive's.

Hive Registry Paths and
Corresponding On-Disk Files

HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM
\winnt\system32\config\system

HKEY_LOCAL_MACHINE \SAM
\winnt\system32\config\sam

HKEY_LOCAL_MACHINE \SECURITY
\winnt\system32\config\security

HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE
\winnt\system32\config\software

HKEY_LOCAL_MACHINE \HARDWARE
Volatile hive

HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM \Clone
Volatile hive

HKEY_USERS \UserProfile
Profile; usually under \winnt\profiles\usere

HKEY_USERS.DEFAULT
\winnt\system32\config\default

Se evt. Dette link: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winntas/tips/winntmag/inreg.mspx

:-)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2004 - 10:33 #9
Undskyld for indblanding, findes der nogle værktøjer man kan anvende til at redigere regdatabasefilerne med i DOS eller konsolmode?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. maj 2004 - 14:08 #10
hmm det gjorde der i hvert fald i win98 fromsej. Kan ikke huske syntaxen.
Men jeg ved også at man i win2000/xp kan lave scripts til WSH som ændrer i registreringsdatabasen, så det er helt sikkert muligt.