Avatar billede ph1 Nybegynder
30. maj 2004 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mandrake på imac

jeg er ret ny i linux, men installationen fuldføres, efter genstart kan jeg ikke få maskinen til at boote fra harddisken, jeg kan ikke hitte ud af hvad jeg gør forkert

maskinen er en imac rev. 1
Avatar billede edron Nybegynder
31. maj 2004 - 00:54 #1
Fik du oprettet en startdiskette under install. af Mandrake? Hvis ja Så prøv at boot på den.
Avatar billede ph1 Nybegynder
31. maj 2004 - 20:10 #2
imac=ingen diskette drev desværre
Avatar billede JoeX2 Praktikant
31. maj 2004 - 23:47 #3
Du kan bruge om du kan få startet den i rescue mode. Jeg ved ikke som meget om Mac, men på PC er det en mulighed.

På en PC bliver der vist et billede lige før den starter fra cden. Der står noget med tryk enter eller F1. Her er det mulig at trykke F1 og der kommer en prompt hvorpå du kan skrive rescue.
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 11:29 #4
lukning af spørgsmål