Avatar billede mogr Nybegynder
30. maj 2004 - 11:19 Der er 6 kommentarer

X-road driller

Hejsa alle I kloge mennesker!

Vi har netop købt en HP iPAQ 2210 ligesom så mange andre i dette forum har ... Den er købt med X-Road i Bilka, da vi skal bruge den primært til navigering ... (Har godt set at ikke mange bifalder X-road, men lad nu det ligge ...)

Problemet (/-erne) er nu, at vi ikke kan få skidtet til at virke:
- "Henter satellit-status" bliver ved med at stå i lang tid for derefter at fortælle den ikke har fundet GPRS-modtager (trådløs)
- Når kortet starter op viser den os som en prik ude i Århus Bugten
- skriver ofte at COM-porten er optaget

Vi bor inde i byen, og har tænkt at det måske var derfor den ikke kunne finde os, og har derfor været ude i knap så bebyggede områder, men det har heller ikke hjulpet.
I aftes lykkedes det os så at lave en rute fra en destination til en anden, men vi blev ikke fulgt på vejen ... Ruten var bare tegnet op.

Det er rigtig "træls" når man har købt så fint legetøj at det ikke virker ... Øv :-(

P.S.: Kan man oplade sådan en Wireless GPS via lysnettet; findes der nogen form for adapter?
Avatar billede vildanden Nybegynder
14. juli 2004 - 21:39 #1
Hejsa
Jeg har samme problem, Den har virket men i går da jeg brugte den som navigator, fik jeg lige pludselig at vide - den fejlet intet lige inden - at GPS signal er for svagt :-( og det har jeg hørt på lige siden :-( Jeg har prøvet at om installere hele lortet men stagid det samme : SVAGT SIGNAL, CHECK GPS'en ....
Avatar billede mogr Nybegynder
14. juli 2004 - 22:11 #2
Hej Vildanden!
Vi har nu fået vores HP'er til at virke ... Det første vi gjorde var at bytte vores antenne .. Det hjalp en hel del .. derefter er der en helt bestemt rækkefølge vi skal aktivere GPS'en .. måske hjælper det at du gør det samme?
Her kommer det hvordan det virker for os:
1. Tænd PDA'en
2. Tænd GPS'en og foretag dig ikke yderligere før den lyser blå (Bluetoothen er klar)
3. Nede i højre hjørne er der et Bluetooth ikon ... hold pennen ovenpå den og vælg "Bluetooth maager"
4.: Derinde er der et ikon med teksten "sanav ...": Hold pennen på den og vælg "Connect"
5. Når du har gjort det, kommer Bluetooth ikonet frem nede i højre hjørne og du kan starte dit navigationsprogram op

Når du er færdig med det, skal du huske at "Turn Bluetooth Off"

Håber det kunne hjælpe dig!

.. mogr
Avatar billede vildanden Nybegynder
15. juli 2004 - 08:10 #3
Hej Mogr

Jeg tror det er min GPS der er noget galt med :-(
Det der med at starte bluetooth'en osv har jeg styr på.. Den har virket i to dage, lige indtil den lige pludselig sagde "svagt sinal, check GPS'en" Det "sjove" ved det, var at den var ved at navigere mig, da den sagde det lort.

Jeg har i aftes lagt den nye bios ind - ver.1.10 - ind, som skulle rette på nogle små fejl i den tidligere bios. Problemet er bare at den stadig ikke virker, så jeg tror sgu at jeg går ned med lortet

Vildanden
Avatar billede mogr Nybegynder
15. juli 2004 - 11:28 #4
Surt, surt, surt!
Men held og lykke med det!

Vores navigator kan foriøvrigt osse godt finde på at sige at der er svagt signal. men kort tid efter fungerer det fint igen .. Det er ikke tilfældet hos dig?

... Mogr
Avatar billede vildanden Nybegynder
15. juli 2004 - 21:52 #5
Hej Mogr

Nu har jeg været ned med min GPS.... Og ganske rigtig min GPS var defekt, så jeg fik OGSÅ en antenne ... Så nu virker den på fuld knald :-) Jubiiii
Avatar billede mogr Nybegynder
16. juli 2004 - 00:53 #6
Dejligt for dig ...
Skønt når sådan noget dyrt legetøj det virker :D