Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
29. maj 2004 - 21:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

At tegne en firkant!

Hver eneste måde jeg prøver at tegne en firkant (hvad enten den er fyldt eller ej), så mangler der hele tiden en pixel i nederste højre hjørne. Hvad gør jeg mon galt?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
29. maj 2004 - 21:11 #1
i hvilket program tegner du din firkant??
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
29. maj 2004 - 21:15 #2
Macromedia Flash MX
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
29. maj 2004 - 21:24 #3
ok - sorry - det lagde jeg ikke mærke til...
Avatar billede amokart Nybegynder
30. maj 2004 - 01:05 #4
- og du har stillet cornerradius til 0 ved at dobbeltklikke på rectangeltool?
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. maj 2004 - 12:32 #5
du gør ikke noget galt, der må være en fejl med din flash
smid evt. din .fla på her så vi kan kigge på den...

hvad sker der hvis du laver en "forced size"
(holder shift ned mens du tegner med box værktøjet ?)
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
30. maj 2004 - 17:47 #6
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. maj 2004 - 19:41 #7
MÆRKELIGT,
ja, den viser den forkert!
men det er kanten/outlinen der laver ballade (uden outline ser den fin ud)
jeg tegnede videre i de fil og mine (nye) firkanter virker 100% så det må
være lokalt (din MX) der er ballade med.

men det er godtnok strange har ALDRIG set det før (og jeg lavede "flash" dengang det hed FutureSplash :)

har du iøvrigt (samtidigt) haft problemer med dine værktøjs/properties boxe ?
(fx at de ikke vil snappe på plads eller at du ikke få lov til at vælge (med mus)
bestemte værktøjer ?
Avatar billede hsv123 Nybegynder
01. juni 2004 - 15:15 #8
Jeg har oplevet nogen af de samme problemer med manglede pixel i nederste højre hjørne. Det har noget at gøre med om firkanten er placeret på hele eller halve pixels. Hvis jeg retter i din fla så firkanten er på halve pixels så er den ok!

Har desværre ikke helt fundet et system i fejlen, men den er træls!!
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
01. juni 2004 - 15:40 #9
mobius6 --> Jeg har ikke oplevet andre problemer, end det med firkanten.

hsv123 --> Tror faktisk det virker med den idé, men mærkeligt :-)
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
01. juni 2004 - 15:47 #10
hsv123 --> Jeg tager det i mig igen, synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke alligevel.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
01. juni 2004 - 15:48 #11
Det der er mærkeligt er at det ser godt nok ud i selve "designer-perioden", det er kun preview og den endelige fil den er gal med.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
04. juni 2004 - 11:23 #12
Hmm, jeg lukker!