Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 12:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gammel PC

Hej

Jeg har lige fundet et par gamle pc'ere frem...

Den ene er en AMD X5 133 Mhz men der kommer ikke noget billede frem på skærmen når jeg tænder... Jeg har forsøgt med 2 foskellige graffikkort men uden held... Begge er ISA eller VESA...

Den anden kan godt starte op, men når man sætter en harddisk til starter den ikke op...

Er der nogen der har nogle fode idéer???

Mvh

Svend
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 12:54 #1
så du har også onboard grafik.. det kan være det skal slåés fra i bios..?
NÅr du har sat kortet i. Det kan også være der ikke bliver lev. strøm nok.??
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 12:54 #2
Er harddisken jumpet rigtigt?
Den skal være master og på IDE 1(0)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:02 #3
Hehe.... Når jeg siger gammel mener jeg oldnordisk... Der er ikke onboard noget som helst...

DEn med harddisk problemet er en 386 80 Mhz..... Der er ingen IDE-stik på det bundkort... Det sidder på et ISA eller VESA (Kan ikke kende forskel)kortOg den sidder rigtig... Det er kun når harddisken er monteret korrekt at den brokker sig... Eller starter den bare op indtil den ikke kan finde nogen harddisk...
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:05 #4
Hmm, hvad i alverden vil du bruge en sådan til?
Harddisken er det den originale?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:08 #5
Jeg tror det nok... jeg har forsøgt med to forskellige harddiske....

Kald mig bare nostalgisk, men Gameplay var noget man lavede i gamle dage... Og Min P4 2400 Mhz, med 512 Mb DDR3200 og GeForce4 TI4800 SE 128 DDR, kører ikke de gamle spil skide godt!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:12 #6
Hmm, mon ikke bundkortbatteriet er fladt, kan du komme ind i BIOS?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:14 #7
ja... Når harddisken ikke sidder i...
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:14 #8
Når disken sidder i kommer der intet på skærmen....
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:17 #9
Prøv at splitte det hele ad og samle det igen, det kan sagtens være skidt og støv.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:18 #10
Det prøver jeg..... Men der er også en mærkelig computer... Den har ikke nogen rigtig CPU!!!!!
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:24 #11
Tror jeg har fundet fejlen på X5'eren...... Ir på bundkortet!!!!
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:31 #12
Hvis jeg kun sætter strøm til harddisk kan den godt starte op og harddisken starter også, men når jeg sætter IDE-kablet i starter den ikke...
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:39 #13
Den tror jeg ikke du får liv i, det er sikkert IDE controlleren der er stået af, men jeg har da noget liggende, helt op til en 486ér hvis det har interesse.*S*
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:40 #14
Det kunne det meget nemt have... Hvor på du cirka henne i landet?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:42 #15
Odense.
Jeg kan også klare Pentium i forskellige størrelser, jeg er ret sikker på jeg har en køreklar 233 Mhz stående.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:43 #16
Jeg savner den ikke så meget... Jeg bor i Vestjylland.... Det er for kraftigt.. Det jeg skal bruge er en på omkring 100 - Ledte egentlig efter en 486 DX2....
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:54 #17
Jeg har et bundkort med en 486ér liggende, jeg har også controllerkortet liggende til den, men jeg aner ikke om det virker mere.
Men det er vel ikke engang fragtprisen værd?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 13:57 #18
Nej det er jo det.... Men jeg har måske fundet en i en by ikke så langt fra hvor jeg bor... Undersøger det lige... Men send mig et svar så får du nogle points... og tak for hjælpen..
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 13:58 #19
Tag du bare dine point selv, jeg er ikke ligefrem i underskud.*S*
Avatar billede viperfreak Nybegynder
29. maj 2004 - 14:03 #20
haha..... fair nok... Jeg har lige snakket med en der har en DX4 100 til 400 penge... Den bliver nok min...
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:25 #21
vis du åbner pc"en sidder der et lille batt. tag det du i 10 min og sæt det i igen husk at tage alt strøm af pc"en