Avatar billede fooguy Nybegynder
28. maj 2004 - 22:40 Der er 10 kommentarer

hvad skal jeg vælge, hvis jeg ville lave en hjemmeside?

Hej jeg hedder kenneth.. Og ville gerne lave en hjemmeside.. men hvilket program er nemt at bruge og samtidigt godt..
min erfaring med at lave hjemmesider er ikke særlig god..
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2004 - 22:51 #1
publisher er utroligt nemt
det kan bruges helt uden erfaringer
Avatar billede thedeathart Nybegynder
28. maj 2004 - 23:05 #2
M$ Frontage, er ret nemt at bruge, eller så måske Dreamviewer.

Men et godt tip.. på www.html.dk kan du lære om at kode html,
hvilket er en milliard gange bedre end at bruge et wysiwyg program.

Og til kodning vil jeg anbefalde ConTEXT (freeware - www.fixedsys.com/context)
Avatar billede breaker-animation Nybegynder
28. maj 2004 - 23:13 #3
jeg synes at namo webeditor er god men ikke gratis :(www.namo.dk men en anden jeg kender er ts webcoder www.tsware.net og det er gratis men så ska du også ku noget html.det ka du lære på www.html.dk
Avatar billede binderup Nybegynder
29. maj 2004 - 18:02 #4
Jeg vil klart anbefale at du finder et WYSIWYG (What You See Is What You Get) program, hvor du ikke skal arbejde med koder for at få skabt noget. Her er der bla. Dreamweaver (som jeg selv bruger) fra Macromedia, Frontpage fra Microsoft, GoLive fra Adobe.

Fordelen ved programmer som disse er at de gør det muligt for dig hurtigt at få skabt en side uden at du skal kunne en masse kode (det skal nok komme hen ad vejen).

Dog er der en hage ved de ovenstående programmer og det er at de ikke er gratis - du skal regne med at det koster fra 2000,- og op efter. Jeg købte Studio MX pakken for knap 5000 og med i den fulgte der: Dreamweaver, Fireworks (billedbehandling), Freehand (tegneprogram), Flash og Contribute. Med en sådan pakke har du alt hvad der skal bruges for at lave 'proffe' hjemmesider.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
08. juni 2004 - 19:15 #5
binderup, du kan lave 'proffe' designs i dine programmer, men 'proffe' hjemmesider vil du aldrig kunne lave uden at kode selv.

WYSIWYG programmerne laver vildt meget slamkode, og opfylder sjældent w3c standarterne.
Avatar billede martinenevoldsen Nybegynder
11. juni 2004 - 09:04 #6
Hej Kenneth!

Jeg bruger selv TSW WebCoder 4, som er et godt dansk gratis kodningsprogram. Du skal dog kunne et kodningssprog hvilke du kan lære på dette link <a href="www.html.dk</a>." target="_blank">http://www.html.dk">www.html.dk</a>. Sproget er ikke så svært at lære, men du skal være klar på at du ikke laver proffesionelle sider fra dag 1 af! En af de andre gode ting ved TSW er at du for det meste forklaret, og der er også hjælp at hente til koderne, da der er indbygget standard koderne!

Programmet er et freeware program, men du kan støtte ham som sidder og laver den, hvilke jeg vil synes var en god ide, da han laver programmet alt efter interessen. Det kan downloades på www.tsw.dk... God fornøjelse...

Venlig Hilsen Martin
Avatar billede martinenevoldsen Nybegynder
11. juni 2004 - 09:06 #7
Undskyld for fejlene, men jeg troede man kunne bruge HTML, hvad man ikke kunne.

De forskellige links var:

www.html.dk

www.tsw.dk

//Martin
Avatar billede binderup Nybegynder
11. juni 2004 - 09:10 #8
thedeathart: Ganske rigtigt du kan ikke komme uden om at bruge koder, men jeg er helt klart af den holdning at begyndere kommer meget hurtigere i sving ved at bruge et visuelt værktøj. Jeg har set mange eksempler på folk der er gået direkte i gang med at kode fremfor at skabe sig en visuel forståelse og resultatet er også derefter.
Avatar billede ture Nybegynder
23. juli 2005 - 13:00 #9
Jeg vil helt klar mene du skal tage og finde dig et godt cms system istedet for at lave det selv.. så kan du altid nøjes med at ændre designet..
bare installer og log ind som administrator, så er du igang.. tager max en halv time at få opsat en cms hjemmeside, hvis man virklig er noob.. meget nemt at finde ud af..

Check evt. Limbi-cms.com
det er en mindre og meget mere overskuelig version af cms systemet mambo cms..
Tror du ville blive glad for det..
og så det selvfølgelig gratis :D

God fornøjelse..
Avatar billede Futtexb Nybegynder
03. marts 2010 - 08:51 #10
Jeg vil også anbefale de programmer, som ovenstående brugere skriver, og også www.html.dk . Der findes også hjemmesiden www.w3schools.com , hvor du kan lære stort set alle sprog for kodning.