Avatar billede birkis Nybegynder
16. februar 2001 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Pagefile...

Jeg har plassert min Windows 2000 pagefile/swapfile på en annen harddisk enn Windows for bedre ytelse.  Men jeg har også hørt at det vil gi bedre ytelse hvis den ligger ytterst på platene (hvor lesehodet leser mest data pr. omdreining).  Bør den da ligge på første eller siste partisjon?

Med andre ord; skriver en harddisk dataene utover (som en CD) eller innover (som en LP)?

Avatar billede wisen Nybegynder
16. februar 2001 - 12:28 #1
Jeg mener, at en harddisk skriver indefra og ud; Prøver lige om jeg kan verificere det...
Avatar billede wisen Nybegynder
16. februar 2001 - 12:37 #2
Nope, det var forkert; den skriver udefra og ind : http://www.the-labs.com/HardDisk/ : \"Tracks
A track is a lane on a disk (a harddisk may have 16+ disks), track 0 is usually the most outer, and track 1 the next inside and so forth.\"
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2001 - 15:15 #3
fåååk... skulle der virkelig mærkbar forskæl på hvor på disken den skide fil ligger... jeg er chokeret
Avatar billede makse Nybegynder
16. februar 2001 - 15:22 #4
Du kan finde flere optimeringstips til W2K og harddiske på http://www.pureperformance.com
Avatar billede superfly Nybegynder
16. februar 2001 - 17:09 #5
Hvis du fx har en HD på 10GB, så kan du via fdisk oprette en primær (C) partition på 500 MB, som kan bruges til din swapfil. Boot således D-drevet som din boot-partition og læg dit OS dér.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2001 - 21:49 #6
er der nogen der har dokumentation på hvor megen ydelse man får ud af det??
Avatar billede birkis Nybegynder
22. februar 2001 - 12:19 #7
argh!!!

makse >> Jeg ville gitt deg noen poeng for linken, men jeg gjorde det åpenbart ikke riktig.  Hvordan skulle jeg gjort for å gi wisen 15 og deg f.eks. 5?

cyberfessor >> Jeg har ingen dokumentasjon og jeg vet heller ikke hvor mye bedre ytelse man får, men det virker jo logisk nok at harddisken leser mest data pr. omdreining ytterst på platen??
Avatar billede wisen Nybegynder
22. februar 2001 - 12:20 #8
birgis -> For at dele pointene, så skal du ind under \"avanceret\"...
Avatar billede wisen Nybegynder
22. februar 2001 - 12:21 #9
Opretter lige et spg. med 5 streger til makse...
Avatar billede wisen Nybegynder
22. februar 2001 - 12:22 #10
Avatar billede birkis Nybegynder
22. februar 2001 - 17:09 #11
wisen >> Tanken var egentlig at du skulle ha 15, og makse skulle ha 5-10...

Jeg trodde jeg bare kunne gå inn under \"avanceret\" og dele poengene, men man kan tydeligvis ikke gi mer enn de poengene spm er oprettet med.
Avatar billede makse Nybegynder
22. februar 2001 - 17:11 #12
Ingen grund til panik. Hvis bare du er blevet hjulpet. :)