Avatar billede explore Nybegynder
16. februar 2001 - 12:03 Der er 12 kommentarer

Mail bliver liggende i udbakke?

Hej alle!
Jeg oplever en mystisk fejl på 2 outlook-installationer.

Alle har deres personlige mailbox og en fælles (Kundeservice) mailbox.
Alle kan besvarer mail fra den fælles mailbox, på vegne af Kundeservice.
Det fungere fint på alle maskiner, men på de 2 maskiner bliver mail\'en liggende
i udbakke, selv om den rent faktisk bliver sendt.
Mail\'en ligger heller ikke i \"sendt\" post.

Alle har samme rettigheder til Kundeservice-mailbox\'en.
Fejlen sker på en Outlook 97 og en 98.
Det hjælper ikke at reinstallere Outlook.
Begge maskiner er WIN98.

Man kunne sige at, det må de bare leve med, for mail\'en bliver jo sendt,
men brugeren vil altid være i tvivl om den nu ER blevet sendt og
det er jo synd for de søde piger.

Avatar billede nopper Praktikant
16. februar 2001 - 12:41 #1
Prøv at kikke i maskinernes E-mail indstillingerne. Her kan du bestemme, hvor posten skal ligge, når den er sendt.
Avatar billede explore Nybegynder
16. februar 2001 - 16:00 #2
I outlook kan man vælge hvor kopi af meddelelsen skal gemmes, valgmulighederne her er ikke udbakke eller sendt post.

Så det løser ikke helt problemet.
Avatar billede dana Nybegynder
16. februar 2001 - 16:41 #3
Er der ikke den samme funktion, som der er i nogle af de andre Outlook programmer, at du skal sætte programmet op til at sende mailen med det samme, når du klikker på send (i min første Outlook, skulle man klikke send 2 gange - eller ændre i opsætningen til at den sendte med det samme, ved første klik)? Du siger godt nok at de bliver sendt. Det må du have checket at de gør.
Hvis I bruger standard opsætning, så lyder det godt nok mystisk.
Avatar billede explore Nybegynder
16. februar 2001 - 17:32 #4
Jo posten bliver sendt. men ligger stadigt i udbakken, og ikke i sendt post?

Andre der har gode ideer?

Hilsen Kent.
Avatar billede nopper Praktikant
16. februar 2001 - 18:43 #5
De svar undrer mig.Outlook express har den funktion.Outlook 2000 har den samme mulighed.
Funktioner.
Indstillinger.
E-mail indstillinger
Her kan du sætte flueben i \'gem kopier af sendt post i sendt post\'.
I oulook 2000 har du flere muligheder i avacerede indstillinger.
Avatar billede explore Nybegynder
16. februar 2001 - 20:52 #6
Ja men det er netop det de ikke gør, altså ligger i sendt post.
Og de bliver liggende i udbakken.
Men bliver sendt.

Du nærmer dig mine point. *ss*

kent
Avatar billede ole_h Nybegynder
17. februar 2001 - 14:48 #7
Jeg bliver nødt til lige at spørge om noget. Den der \"kundeservice\" du omtaler, hvad er det helt præcist. Jeg har selv et spørgsmål liggende i netværk, der måske kunne afhjælpes med denne \"funktion.
Håber I kan hjælpe.
Ole_h
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
25. februar 2001 - 01:19 #8
Det burde ikke kunne ske! Du siger godt nok at mail fra de to maskiner bliver sendt, men er du nu helt sikker?! Har du sendt ud af huset?
Det har du jo nok, så der må være opstået en fejl (den samme!) på de to maskiner. Jeg vil anbefale en afinstall./install - ellers bliver de søde piger jo nok også forvirret!

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede ntweb Nybegynder
25. februar 2001 - 21:36 #9
Dobbelttjek dine indstillinger.

Opgrader til den nyeste version af Outlook (findes på de fleste demo-CD\'er).
Avatar billede Hald Praktikant
22. februar 2007 - 15:51 #10
Kunne faktisk være fint med en løsning på den her, jeg er nemlig lige rendt ind i samme problem. nogle forslag?
Avatar billede Hald Praktikant
22. februar 2007 - 15:52 #11
En løsning der ikke kræver ominstallation giver 150+ points fra mig!
Avatar billede Hald Praktikant
22. februar 2007 - 16:11 #12
Hvis man opdater produktet hjælper det!
dvs. kører update fra microsofts hjemmeside.