Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
28. maj 2004 - 10:56 Der er 9 kommentarer

Ingen skærmbillede eller bip

Hej derinde!

Her for et par uger siden byttede jeg mit ti4200 til et 9800se, det har kørt upåklageligt indtil igår aftes.

Pluselig stopper computeren inde i windows og vil ikke længere starte.¨Når jeg trykker på knappen til at tænde computeren starter blæserne på bundkortet og på grafikkortet, laver 2 kliklyde og kommer derefter ikke videre.. der er intet skærmbillede, og den bipper ikke.

Jeg har overvejet om det kan være min strømforsyning der ikke er stor nok, det er en 350watt codegen.

Grunden til det er at da jeg satte det nye kort i skulle der også et seperat strømstik i kortet hvilket ikke var i den før.

min com består af:
athlon 2000+ XP
MSI KT3 ultra motherboard
512 mb Samsung DDR PC 2700 ram (256x2)
Club3d Radeon 9800SE
Liteon 52x24x52 brænder
DVD drev
Diskette :P
120 gb hd
20 gb hd
Creative soundblaster live! value
Level 1 10/100 netkort

Hvad kan være galt.. jeg har skubbet og presset på alt!
Avatar billede bad24 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:13 #1
har du prøvet at sætte dit gamle gfx kort i igen?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
28. maj 2004 - 11:22 #2
det kan jeg ikke atm. den er stadigt hos min ven.. men leder fibrilsk efter et andet :P

ellers andre forslag?
Avatar billede bad24 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:26 #3
nææ :(
Det er altid tricky med sådan noget. Og når man slet ikke får noget på skærmen. Men du kunne prøve at give strømmen fra og fjerne det lille batteri. Og sætter det i efter 10 min igen. Se om den vil noget så. Læs eventuelt i din manual om, hvordan man resetter cmos (bios)
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
28. maj 2004 - 11:28 #4
har prøvet det, jeg fik gang i den i meget kort tid, så døde den igen :/
Avatar billede bad24 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:39 #5
hmm...
Har du prøvet at give det strømstik fra dit grafikkort. Så den ikke får strøm direkte fra din psu. Den skulle gerne starte op, og fortælle dig. At kortet mangler ekstra juice. Men kan selvfølgelig ikke give garanti for noget (og om det ikke gør mere skade end gavn :P)Så du må gøre det på egent ansvar. (men jeg tvivler på, at det vil tage skade)
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
28. maj 2004 - 11:44 #6
hmm... det er da et forsøg værd :P erhm.. jeg har noget der hedder en D-Bracket.. noget der fulgte med til mit bundkort.. den lyser efter hvad der er ivejen med den.. den siger at det er cpuen, kan det passe?
Avatar billede bad24 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:49 #7
No idea. Jeg ved ikke hvordan det ser ud, når en cpu er gået død (har aldrig prøvet det) Intel all the way :P Eller noget. Har du prøvet at have din cpu ude, og sætte den i igen. Se eventuelt, hvordan den ser ud (ved ikke om man kan se, hvis de har været for varme)
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
28. maj 2004 - 12:04 #8
ved ikke helt om det går... har ikke noget kølepasta :/
Avatar billede bad24 Nybegynder
28. maj 2004 - 12:08 #9
hmm...
Hvis den er død, så er det da lige meget :P
Du kan jo godt starte den op i 2 min. Uden den dør.