Avatar billede michael_johnsen Nybegynder
16. februar 2001 - 08:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

BeOS under Windows ME

Jeg har installeret BeOS 5.0 uden problemer under min Windows ME. Når jeg forsøger at starte BeOS brokker Windows sig over, at den ikke supporterer programmer, der skal afvikles under DOS (eller sådan noget...).

Er der nogen, der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh.
Michael
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. februar 2001 - 09:48 #1
Hej Michael.

Du skal nok ikke starte BeOS fra Windows.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. februar 2001 - 09:49 #2
Ups... den må jeg vist trække tilbage, jvf. http://www.eksperten.dk/spm/44021
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
16. februar 2001 - 22:18 #3
Hej Michael

Du skal nok prøve at boote BeOS fra en diskette.

Du kan oprette en bootdiskette til BeOS, ved at klikke på \"Create a bootdisk\" eller lign., som ligger i Start>>Programmer>>BeOS 5 Personal Edition.

Prøv det...:)
Avatar billede michael_johnsen Nybegynder
17. februar 2001 - 15:03 #4
Hej Trane_frisk,

Tak for din kommentar.

Det har jeg prøvet (det skulle jeg nok have skrevet ;-) og det virker fint. Jeg tænkte bare, om det virkelig kunne passe, at der ikke kunne bootes fra windows ME.

Mvh.
Michael
Avatar billede cyberm Nybegynder
19. februar 2001 - 14:12 #5
Ja det passer at BeOS ikke kan starte i Win ME som i Win98, den skal starte ligesom i WIn2K eller NT, Alså ved hjælp af en bootdisk. Den smider du i når du starter maskinen, og vupti BeOS starter.
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. februar 2001 - 09:36 #6
Ja, der er jo ingen dos understøttelse i WinME, Win2K og WinNT. Og når du starter BeOS fra windows, er det ligesom at lukke ned i DOS-MODE og det kan den ikke uden DOS.

Vil du ikke være flink at lukke dette spørgsmål ??