Avatar billede theworld Nybegynder
26. maj 2004 - 22:16 Der er 3 kommentarer

kan ikke logge på min phpmyadmin ude fra

Hej... Jeg kan ikke logge på ude fra til min phpmyadmin. Men jeg kan godt local.. (hjemme) Min server køre med windows 2000server og (IIS5.0 mener jeg...) ved i hvorfor??
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 22:19 #1
ja, det er vel fordi din brugers rettigheder kun er sat til at kunne connecte fra localhost, prøv selv at se i bruger-tabellen for MySQL / MyPHPadmin, det er højest sandsynligt det som er galt. :-)
Avatar billede theworld Nybegynder
26. maj 2004 - 22:24 #2
Hvordan gør man det>??
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2004 - 22:24 #3
Det er nu nok mere fordi du ikke har brugt det rigtige navn for $cfg['PmaAbsoluteUri']

Jeg sætter aldrig andet end localhost som host

Men til $cfg['PmaAbsoluteUri'] bruger jeg:

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = (!empty($HTTPS) ? 'https' : 'http') . '://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . (!empty($_SERVER['SERVER_PORT']) ? ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] : '') . substr($_SERVER['SCRIPT_NAME'], 0, strrpos($_SERVER['SCRIPT_NAME'], '/')+1);

Så kan flere domæner/brugere "dele" de samme filer i phpmyadmin.