Avatar billede pink-bear Nybegynder
26. maj 2004 - 22:12 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkort

Jeg har købt det hersens nye radeon 9800 pro ice-q, og installeret både 4,3 og 4,5 (har self afinstalleret den ene før den anden blev lagt ind)... Men når jeg så, f.eks, går ind og spiller call of duty, så kommer der, efter lidt tid, en sort skærm, og så skal jeg reeboote (sådan kan jeg blive ved!). Hvad er der galt? Det sker både med catalyst 4,3 og 4,5!!!
Jeg er ved at blive pænt pissed nu!!!!!

Ps har prøvet med fast write og vpu recover mm...! I need help
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2004 - 22:18 #1
lidt inspiration. hvis du har XP
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

læs også her, hvis du kaster dig ud i det
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates

så får du i hvertfald en ny installation men du gemmer dine indstillinger filer med mere.
Dine spil er naturligvis originale, du er fuldt opdateret på windowsupdate.

Du får ikke nogen fejlmeddelelser, du får ikke nogen beepcodes.

Jeg ved der findes en logfil i windows xp, som måske kan hjælpe dig videre, men det er ikke inden for mit kompetenceområde.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
26. maj 2004 - 22:24 #2
Hmmm tror jeg fravælger mig at hoppe ud i den smøre! Men tak skal du da have, alligevel!
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2004 - 23:44 #3
det er nu ikke så slemt endda, men det er jo dit valg. i hvert fald kan jeg anbefale dig at skrive guiden ud inden du går igang. og så ser alt jo også anderledes ud når du sidder med skærmen foran dig.
Jeg kan sige, at det er noget der bruges meget som løsning herinde, oftest når alle andre forslag ikke har vist sig at have den ønskede effekt.
grunden til de to nederste links er, at du ved en repair mister sp1 og updates, hvis de da ikke er en del af din xpcd.
Du skal tage stikket fra dit netkort inden du går igang og først sætte det til når du har installeret sp1 og fået dine øvrige sikkerhedsting op at køre.
Ellers får du hurtigt blaster m.m.

-----------------------------------------------------------

Jeg vil nu komme med et andet forslag til dig.
start din maksine op i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 under opstarten.

gå ind i tilføj fjern programmer og  slet driverne

gå ind i enhedshåndteringen og slet kortet

læg din xp cd i drevet og skriv følgende kommando i start>kør
sfc /scannow  husk mellemrummet før /
denne kommando erstatter de vigtige systemfiler med de originale, og kan ofte løse uforklarlige småproblemer.

genstart din maskine normalt og installler den driver du ønsker at bruge
Avatar billede ird Praktikant
27. maj 2004 - 08:10 #4
Super support c-holst :)
Grafikkort fejl kan være 1000 ting.
c-holst er inde på logbogen, og den finder du sådan:

start>kontrolpanel>administration>logbog og tryk så på program.

Tjek for spyware-->
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Begge programmer hentes ned, installeres, opdateres og køres. Alt de finder skal slettes.

Onlinetjek for virus-->
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Tøm offline indhold-->
funktioner>internetindstillinger>slet filer> ving af i slet alt offline indhold

Hent alle windows updates-->http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Test evt lige med en onlinescanner http://www.pandasoftware.com/activescan/

Ellers prøv at indsætte denne sti under start>kør

SFC /scannow og husk mellemrum mellem C og / og husk at have din xp cd i drevet mens.
Dette gendanner tabte systemfiler (hvis du har xp) men det har c-holst allerede sagt.

c-holst spurgte om du havde updates til windows, har du det???
Mangler du f.eks DX så kan din maskine godt skabe sig på den måde du omtaler.

Er du sikker på disse driveres du henter er godkendt til windows??
Avatar billede ird Praktikant
27. maj 2004 - 08:10 #5
Tjek dine RAM også http://www.memtest86.com/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2004 - 10:34 #6
faldt over dette > http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=72064&rid=66704
måske der er noget der du kan bruge.?
Avatar billede pink-bear Nybegynder
27. maj 2004 - 12:51 #7
Ram virker fint! XP virker fint. Har ingen virus. Har opdateret.... hmmm!!! Sådan noget ****
Avatar billede pink-bear Nybegynder
28. maj 2004 - 12:20 #8
Andre??? Det som er nævnt, virker ikke!
Avatar billede ird Praktikant
28. maj 2004 - 12:24 #9
Avatar billede ird Praktikant
28. maj 2004 - 12:29 #10
ATI Radeon Catalyst 4.4 - Windows 2000 - XP - 27.7 >>prøv den men fjern den gamle først
Avatar billede ird Praktikant
29. maj 2004 - 08:18 #11
Hjalp det?
Avatar billede pink-bear Nybegynder
29. maj 2004 - 21:45 #12
Jeg har endnu ikke fået en fejl med catalyst 4.4.... Men mon ikke det kommer.... :'-(... Melder tilbage når den er gal igen!
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 09:35 #13
Smider et svar i tilfælde
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. maj 2004 - 15:36 #14
Catalyst 4.4 fucker også. Har lige geninstalleret call of duty. Virker stadig ikke  optimalt...
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 15:39 #15
Gå lige tråden gennem og tjek du har gjort alt som der er sagt inden vi går videre.

Du havde testet med at indsætte denne sti under start>kør

SFC /scannow og husk mellemrum mellem C og / og husk at have din xp cd i drevet mens.
Dette gendanner tabte systemfiler

Du har hentet ALLE updates http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp ????
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. maj 2004 - 15:43 #16
Jeg opdaterer automatisk hver gang en lille grim "jordklode" springer op og spørger om jeg vil opdatere.
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 15:45 #17
Du havde testet med at indsætte denne sti under start>kør

SFC /scannow og husk mellemrum mellem C og / og husk at have din xp cd i drevet mens.
Dette gendanner tabte systemfiler

??????

Du er nødtil at følge mig hvis jeg skal knække problemet
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. maj 2004 - 15:49 #18
nej for jeg har ikke win xp cd'en. Den har min storebror et eller andet hemmeligt sted...
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 15:51 #19
Så ved jeg ikke helt hvordan vi kommer videre. Du mangler sikkert nogle systemfiler som gør den tilter lidt.

få fat i ham og vend tilbage så nakker vi problemet :)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. maj 2004 - 15:56 #20
Jeg prøver... Skriver lidt senere... Skal højst sansynligt formatere... Det kunne computeren også godt trænge til!
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. maj 2004 - 15:56 #21
Forresten ird, har du hørt om dette problem før?
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 15:58 #22
Ja tit :)

Men skal du formatere så lad lige mig hjælpe med råd inden du går igang...aftale????

Kontakt mig evt via ICQ - du kan finde mit nummer på minisite her på E
Avatar billede pink-bear Nybegynder
31. maj 2004 - 15:20 #23
Hey ird, kan du ikke komme på messenger istedet???

Mvh Pink-...
Avatar billede ird Praktikant
31. maj 2004 - 16:05 #24
blackship@ofir.dk
Avatar billede pink-bear Nybegynder
31. maj 2004 - 20:15 #25
Tjaaa indtil videre virker spillene fint efter at jeg har kørt xp-cd'en + svc /scannow.

Mælder tilbage efter 6 timers spil. Så burde vi have det rigtige resultat!
Avatar billede ird Praktikant
01. juni 2004 - 07:43 #26
Håber det gik godt :)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
02. juni 2004 - 13:17 #27
Tja nu er den gal igen.. Skal nok til at formatere her en af dagene. Men problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvordan man gør??? Nogen der har en slags nybegynder-guide?
Avatar billede ird Praktikant
02. juni 2004 - 13:22 #28
1. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt
2. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
3. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
4. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Derefter installere du chipset drivers, VGA drivers, AntiVirus o.s.v. menhusk IKKE at være på nettet mens du gør dette
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 21:43 #29
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her
Avatar billede ird Praktikant
17. juni 2004 - 16:44 #30
Tror du ikke du fik tid til at give os der hjælper dig lidt feedback - så vi ved om vi fandt en løsning evt.

Har du ikke brug for mere support så luk spørgsmålet igen...