Avatar billede toezen Nybegynder
26. maj 2004 - 21:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

genstarter hele tiden

Hej.
jeg har det lille problem at jeg ikke kan starte winxp op alm.
jeg fik den formateret den anden dag og da kørte alt fint. lige til jeg fik genstartet.. så kunne den ikke starte op.
men kommer til hvor windows skal til at starte.. så går den i blå skærm og genstarter..
jeg ville prøve at komme i fejlsikret tilstand gik fint og jeg fik den tjekket for virus men intet blev fundet.
Nu vil den ikke gå i fejlsikret tilstand mere og vil stadigvæk ikke starte op alm.
den eneste måde jeg kan få den ind i windows på er ved at gå ind i den hvor systemet virkede sidst.. lidt irriterende..

håber i kan fortælle mig hvad der er galt..
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2004 - 22:35 #1
Efter formateringen forleden fik du så kørt Windows update (ServicePack1 og andre hotfix's) før problemerne begyndte?
Vises noget i Enhedshåndtering med gult udråbstegn, fx. på gr.a. dårlig eller forkert driver?

Prøv evt. at klikke Start -> og skriv sfc /scannow og klik OK. WinXP cd'en skal være i drevet. Tjekker systemfilerne.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 22:59 #2
Hvad siger den blå skærm?
Har du haft problemer med hardware?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2004 - 23:08 #3
Klik Start -> Kør og skriv sfc /scannow ok klik OK - skulle der stå.
Avatar billede toezen Nybegynder
31. maj 2004 - 02:39 #4
først og fremmest til halifax. jeg kørte update.. det gør jeg som det første hver gang. da var ikke nogen problemer...
der er ikke nogen udråbstegn i enhedshåndteringen.
jeg kørte diskdifragmentering og genstarte og så kunne den ikke starte op....

til danny jeg kan ikke nå at se hvad den skriver.. sry
Avatar billede toezen Nybegynder
31. maj 2004 - 02:39 #5
foresten ang http://seanism.com/addiction/cs.php <-- virker ikke.. den reagere i hvert fald ikke....
Avatar billede toezen Nybegynder
31. maj 2004 - 04:21 #6
Klik Start -> Kør og skriv sfc /scannow ok klik OK - skulle der stå. <-- skulle der stå
ikke linket
Avatar billede halifax Nybegynder
31. maj 2004 - 13:43 #7
Der skulle stå: klik Start -> Kør, skriv sfc /scannow OG klik ok. Sorry.
Måske en epair af din nylige installation kunne løse det.
Repair af WinXP

1. Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD. Husk at i Bios skal stå First bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2. Springe det første tilbud om Repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3. Nu kan der vælges, hvilket drev den nye installation skal ligge på, og her er det som regel drev C.

4. Nu fortæller den, at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5. Der laves nu en helt ny installation, men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt. Men nu skulle gerne være sluppet for alle fejl og mangler.

7. PS - husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation".

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Kilde: lånt fra mange tidl. indlæg om Repair af XP.
Avatar billede toezen Nybegynder
31. maj 2004 - 22:44 #8
nu virker min spand igen.. tak for hjælpen halifax..
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juni 2004 - 00:38 #9
Tillykke med det. Tillader mig at smide et svar som du kan akceptere og lukke spørgsmålet.  :)