Avatar billede myth Nybegynder
26. maj 2004 - 19:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

loop i en loop

<%@language="vbscript" %>

<!--Forbinder til databasen-->
<!--#include file="../connect.asp"-->

<html>

<head>

    <!--Henter eksternt Stylesheet-->
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../main.css">

</head>

<body leftmargin="0" rightmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<!--overordnet tabel der viser indholdet af databasen-->

<table width="550" height="430" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

    <tr height="30">

        <td>

            <table width="550" height="65" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                <tr>

                    <td align="left" valign="top">

                    <b>produktioner:</b>

                    </td>

                </tr>

                <tr>

                    <td align="center" valign="middle">

                    <a href="nyprod.asp"><b>opret produktion</b></a>

                    </td>

                </tr>

            </table>

        </td>

    </tr>

    <tr valign="top">

        <td colspan="2">

            <table border="0" width="550">

                <%

                strSQL = "select *, produktioner.prodid AS produktid from (film RIGHT JOIN produktioner ON film.prodid = produktioner.prodid) LEFT JOIN prodlinks ON produktioner.prodid = prodlinks.prodid;"

                  Set rs = database.Execute(strSQL)

                    <!--her starter udskrivningen af databasens indhold-->

                if not rs.eof then

                    do while not rs.eof
                %>

                <tr>

                    <td>

                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr>

                            <td align="left" width="50%">

                            Produktions navn:<br>
                                <%
                                Response.Write rs ("prodnavn")
                                %>

                            </td>

                            <td align="right" width="50%">

                            Dato:<br>
                                <%
                                Response.Write rs ("dato")
                                %>

                            </td>

                        </tr>

                        <tr>

                            <td align="left" width="50%">

                            Redigering:<br>
                                <%
                                Response.Write rs ("redigering")
                                %>

                            </td>

                            <td align="right" width="50%">

                            Kamera:<br>
                                <%
                                Response.Write rs ("kamera")
                                %>

                            </td>

                        </tr>

                        <tr>

                            <td align="left" width="50%">

                            Produktion:<br>
                                <%
                                Response.Write rs ("produktion")
                                %>

                            </td>

                            <td align="right" width="50%">
                            </td>

                        </tr>

                    </table>

                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr>

                            <td align="left">
                            <br>
                            <blockquote>
                                <%
                                  Response.Write rs ("beskrivelse")
                            %>
                            </blockquote>

                            </td>

                        </tr>

                    </table>

                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr>

                            <td align="left">
                            Til denne produktion er følgende filmklip:
                            <br><br>

                                <%

                              if not rs.eof then

                              do while not rs.eof

                              Response.Write rs ("film")
                              Response.Write"<br><br>"

                              rs.movenext
                              loop

                                'Skriver besked hvis der ingen data er at vise
                            else
                              response.write("Ingen resultater")
                            end if

                              %>

                            </td>

                        </tr>

                        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr>

                            <td align="left">
                            Til denne produktion er følgende links:
                            <br><br>

                                <%

                              if not rs.eof then

                              do while not rs.eof

                              Response.Write rs ("link")

                              rs.movenext
                              loop

                                'Skriver besked hvis der ingen data er at vise
                            else
                              response.write("Ingen resultater")
                            end if

                              %>

                            </td>

                        </tr>

                    </table>

                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr>

                            <td align="left" width="25%">

                            <!--Link til opdatering af poster-->
                            <a href="opprod.asp?prodid=<%=rs("produktid")%>"><b>rediger produktion</b></a>

                            </td>

                            <td align="left" width="25%">

                            <!--Link til sletning af poster-->
                                <a href="sletp.asp?prodid=<%=rs("produktid")%>"><b>slet produktion</b></a>

                            </td>

                            <td align="right" width="25%">

                            <!--Link til administration af film-->
                            <a href="film/film.asp?prodid=<%=rs("produktid")%>&prodnavn=<%=rs("prodnavn")%>"><b>administrer film</b></a>

                            </td>

                            <td align="right" width="25%">

                            <!--Link til administration af link-->
                                <a href="sletp.asp?prodid=<%=rs("produktid")%>"><b>administrer links</b></a>

                            </td>

                        </tr>

                    </table>

                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

                        <tr height="5">

                            <td colspan="2">----------------------------------------------------------------------------------------------</td>

                            <%
                                  'Looper tabellen indtil der ikke er flere poster-->
                                  if not rs.eof then rs.movenext
                              loop

                                'Skriver besked hvis der ingen data er at vise
                            else
                              response.write("Ingen resultater")
                            end if
                                'Lukker databasen
                                database.Close
                                Set database = Nothing
                              %>

                        </tr>

                    </table>

        </td>

    </tr>

</table>

</body>

</html>

hvad gør jeg galt?
Avatar billede myth Nybegynder
26. maj 2004 - 19:24 #1
lige nu modtager jeg fejlen
ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/code/produktioner/produktion.asp, line 0

efter den har hevet informationerne ud. dette sker efter 1ste produktion - altså kører det overordnede loop ikke
Avatar billede gorlist Nybegynder
28. maj 2004 - 14:08 #2
Umiddelbart ser det ud som om du forsøger at loope det samme recordset inde i hinanden. Lav et recordset til hvert loop - det er meget lettere at holde styr på. Ellers skal du (hvis jeg læser din kode korrekt) indsætte funktioner som rs.movefirst og stadig huske hvor du er til du kommer ud af det inderste loop.

Dit recordset starter ikke gennemløbet forfra bare fordi du erklærer et nyt loop.