Avatar billede cronck Nybegynder
25. maj 2004 - 22:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pive lyd/hylende tone

hej eksperter!

Min skærm hyler!!! And so do i!

Hvad skal jeg gøre?
Har prøvet at give den lidt tæsk på siden, men nytter ikke, og jeg har under ingen omstændigheder råd til en ny skærm, er der slet ikke noget jeg kan gøre?
Avatar billede thomas86 Nybegynder
25. maj 2004 - 23:00 #1
Har haft det samme problem. Det hjalp at hamre den oven i, men jeg vil ikke anbefale dig det. Se om din garanti dur, og så få skidtet byttet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. maj 2004 - 23:00 #2
jeg plejer at lukke den op og trykker den forskellige steder, som regel transfomatorer.
Du skal bruge en elefantstrikkepind af plastik, den har masse og du får ikke stød.

En TV-reparatør ville, når hyletonen er lokaliseret, gennemlodde moderprintet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. maj 2004 - 23:01 #3
PS:
Lad være med at bruge en metalskruetrækker, ellers går det galt ;o(
Avatar billede cronck Nybegynder
25. maj 2004 - 23:11 #4
hehe... 23:01:31 Havde jeg regnet ud.. :)
thomas, nej der er desværre ikke nogen garanti på, og ja, jeg har hamret til den et par gange uden nogen virkning... ;-)
Avatar billede cronck Nybegynder
25. maj 2004 - 23:11 #5
retaxes det vil jeg prøve... Takker for hjælpen i 2.. Smid begge et svar så deler jeg point'ne ud
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. maj 2004 - 23:44 #6
du får et svar.

thomas86's råd er det man kalder for et Onslow slag, Onslow er ham fra "Fint skal det være" ;o)
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
25. maj 2004 - 23:44 #7
din skærm hyler pga at de spoler der laver spændingerne om ikke er isoleret ordentligt... de skal have mere lak.. det sker for billige skærme, og de fleste psu'er...

jeg mindes at det dækkes af garantien, men vist LANGT fra alle firmaer der dækker det...

en anden måde er simpelthen at give spolerne en gang lak selv...
Avatar billede kelly69 Nybegynder
26. maj 2004 - 20:30 #8
prøv at sæt opdateringshastigheden ned til 75hz eller under...
Avatar billede cronck Nybegynder
27. maj 2004 - 10:21 #9
kelly, hvis jeg skal køre i 1024x768 kan den kun køre med 60hz... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2004 - 21:51 #10
takker for pointene..