Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

.png billeder bliver ikke gennemsigtige i IE

Hvis man kigger her :
http://www.jakobj.dk/testafpng/index.aspx
Kan man se at IE ikke får .png'en til at være gennemsigtig...
Hvorfor?.. Eller nærmere, hvordan får jeg den til det?..

/basementjack
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:25 #1
det understøttes mig bekendt - og desværre - kun på Mac
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
25. maj 2004 - 21:26 #2
jeg mener ikke det er et asp.net spørgsmål.
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:27 #3
næh
man kan jo ramme forkert :)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 21:28 #4
IE har mildest talt ELENDIG support af .png-filer (det svinger fra version til version hvor elendig deres support er), derfor burde du til IE-browsere bruge .gif til at rendere gennemsigtige billeder.

I firebird-browseren er .png-filen fuldt ud renderet korrekt.

That's life, Microsoft er ikke altid det mest stabile, til gengæld er det brugervenligt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 21:28 #5
Det understøtter ikke i IE png formatet som oersted siger. Mener man kan få et plugin til problemet, men lidt surt når ikke alle har det :)  Så brug gif istedet for.
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:29 #6
Hmm.. Jeg kan så oz sige at man kan faktisk glemme at vælge.. :)

Jeg har da hørt at .png skulle understøttes fint i alle browsers.. Men det passer måske slet ikke..
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 21:29 #7
og så skulle det ha' været et svar....DOH

@oersted / nielsbrinch - siden er da med aspx-extension, det må da gøre det nogenlunde acceptabelt, ikke ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 21:29 #8
nope, ikke efter hvad jeg har hørt / oplevet, sorry
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:30 #9
Yes yes.. Oersted smid et svar.. Så må jeg jo lave det i flash istedet.. Det kan i hvertfald lave pæne kanter i modsætning til gif.. :p
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:32 #10
dit link ser fint ud her - men det er så også Safari ...
Men med den enkle grafik, er en gik som ovenfor nævnt fin, og den fylder jo også noget mindre
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:33 #11
.. det hedder vist en gif
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:33 #12
flash - jo go' idé
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:34 #13
Ja.. Men jeg har mere end den ene der.. Blandt andet noget med en cirkel, og der står .gif helt af.. Jeg kan tælle minium 25 kanter på den cirkel.. Det kan man da ikke leve med.. :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 21:35 #14
Handler bare om at gøre det på den rigtigt måde ;)

Der er feks en artikel her om hvordan du kan gøre det transparent i gif http://www.eksperten.dk/artikler/303
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:35 #15
ok
flash, så
Avatar billede wacked Nybegynder
25. maj 2004 - 21:36 #16
jake du ved godt hvem der foreslog dig det ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 21:37 #17
flash til statisk grafik no way hold dig fra det, medmindre det er nødvendigt :)
Avatar billede oersted Novice
25. maj 2004 - 21:37 #18
¿ que ?
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:47 #19
Jamen det er jo det jeg siger.. Det er nødvendigt.. :) Hader kanter i grafik..
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 21:50 #20
Nu ved jeg selvfølgleig ikke hvad du skal bruge det stykke grafik til. Men er det til et flash site er det jo cool nok at bruge flash.

Men er det ikke, så brug gif.

Man bruge teknologier til det som det er lavet til normalt. Og ikke for at springe over hvor..... ja du kender vel resten jeg gør ikke, er kanon dårlig til ordsprog..
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 21:56 #21
Jeg springer heller ikke nogen steder.. Gif kan ikke mit billede uden kanter.. Png kan.. png understøttes ikke.. Så har jeg ikke så mange valgmuligheder..
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 21:58 #22
okay fair nok, men vil da gerne lige nævne artiklen igen samt der er vist en til i samme stil bare en anden metode.
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. maj 2004 - 22:04 #23
Jeg har købt mig adgang og læst den.. Jeg har haft en person med 7 års erfaring til at lave den cirkel i gif, han lavede det vist nok ala samme måde.. Men han kunne ikke.. Så vil jeg ikke engang prøve.. :D Men jeg har lavet det i flash.. Og det virker!.. :o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2004 - 22:08 #24
bah men fint nok, det var jo bare en måde at lave det på :)
Avatar billede lilleulv Nybegynder
29. maj 2004 - 21:29 #25
prøv evt kikke lidt på siden "www.pspgrafik.dk" ... de har mange gode eksempler og gode bud.  Det er et spørgsmål hvilket prg du bruger og gemmer med  ;)  hilsen lilleulv