Avatar billede minau Nybegynder
25. maj 2004 - 11:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke pinge mig selv

Hej Eksperter.

Hvordan kan det være at jeg ikke kan pinge mig selv fra min egen computer (fra CMD)?
Avatar billede dj__christian Nybegynder
25. maj 2004 - 11:18 #1
har du prøvet og set om du kan pinge tv2.dk
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. maj 2004 - 11:20 #2
hmmm.. har du norton eller sådan noget(eller anden firewall)? for den lukker for ICMP pakker.. (ping)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. maj 2004 - 11:20 #3
og hvis det er det kan du bare lige slå denne fra og så prøve igen.... tjah.. en mulighed..
Avatar billede label Nybegynder
25. maj 2004 - 11:25 #4
Har du forsøgt at pinge dig selv på din ipadresse, eller 127.0.0.1?

Er der nogen af dem der virker )
ping ip.ip.ip.ip
ping 127.0.0.1

?
Avatar billede minau Nybegynder
25. maj 2004 - 11:32 #5
127.0.0.1 virker
ikk PI

JEg rpver lige at fifle med den norton der er inde - nogen fif til opsætningen af den?
Avatar billede minau Nybegynder
25. maj 2004 - 11:55 #6
Det var firewall. Troede ikk den kunne være så dum.

morten --> smid svar
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. maj 2004 - 11:57 #7
nah.. men hvad skal du bruge ping til??? hvis det bare er til at teste med jamen så skulle der vel ikke være noget i vejen for at du midlertidig kan slå firewallen fra...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. maj 2004 - 11:57 #8
will do... ;) tro mig.. been there...
Avatar billede minau Nybegynder
25. maj 2004 - 23:45 #9
Det er skam ikke bare for at teste. De skla have et "fællesdrev" - så der skla hele tiden være forbindelse mellem dem.

Hmm - ind til videre kører de uden firewall.

Ok - der er firewall i routeren -  Men ved bare ikk hvor meget den er værd.