Avatar billede spt Nybegynder
24. maj 2004 - 19:16 Der er 67 kommentarer

hvad skal man stille op

Hvad gør man ved en knægt der fylder 20 i morgen og som bliver student om mindre end en måned, som ikke kan lide alkohol.

Vi kan ikke få øl, vin eller smirnoff ice i ham. han påstår at han kan mærke hvis der er mere end 5% alkohol i.

Når man bliver student bliver man stiv... hvad skal vi dog gøre???

nogen forslag?
Avatar billede spt Nybegynder
24. maj 2004 - 19:18 #1
og det må ikke være dyrt for han skal have råd til at opgradere sin computer ret ofte
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. maj 2004 - 19:18 #2
lader ham være i fred
Avatar billede pallas Nybegynder
24. maj 2004 - 19:20 #3
Ja, Lad ham feste på den måde han finder bedst - altså uden alkohol. Hvis i forsøger at drikke ham fuld uden hans vidende - så vil han aldrig kunne stole på jer mere. Man kan altså godt have det sjovt uden sprut i blodet :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. maj 2004 - 19:21 #4
Tja... det må næsten være op til ham. Man kan ikke og bør vel ikke tvinge en mand til at drikke, hvis han ikke vil. At vi andre drikker os under engang i mellem er vel også en dårlig vane... hvis man skulle se objektivt på det :)

Hvis han er i stand til at morer sig uden sprut behøver han jo ikke... hvis han er kedelig når han er ædru... er han nok typen, der bliver depri når de er fulde :(
Avatar billede franzy Nybegynder
24. maj 2004 - 19:22 #5
de kan ikke drikke mig fuld uden mit vidende da jeg straks mærke alkoholen. Og probet er ikke så meget alkoholen gør ting ved en, men mere det at det smager ubeha! :)
Avatar billede summer Mester
24. maj 2004 - 19:25 #6
Ja undskyld jeg bliver lidt arrig. Skulle det nu være et problem at en ung man ikke vil drikke sig fra sands og samling. Det er ikke ham der har problemer, men snarere jer andre der ikke kan fejre noget uden at være stangdrukken.
Hils ham fra summer på eksperten.dk og sig: "Tillykke med huen og hold fast i dine egne standpunkter og lad ALDRIG nogen presse dig til andet"
Avatar billede franzy Nybegynder
24. maj 2004 - 19:27 #7
l0rn ste :D
meget rigtig summer! ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2004 - 19:34 #8
"... hvad skal vi dog gøre???"

I lader ham bestemme selv!

"Når man bliver student bliver man stiv" - ja man bliver stiv hvis man ikke kan styre sit forbrug, ellers ikke.

Tag for eksempel firmajulefrokosten jeg var til - det var hyleskægt m. koncert med Keld og Hilda (ja grin i bare, men det var fandme sjovt ;) Snapsen var iskold og blev serveret i lange baner - jeg fandt ud af at snaps pludselig slår - og det med en prober næve - fy for fanden, jeg har aldrig været så dårlig :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2004 - 19:48 #9
Som jeg altid siger: "Man kan godt være fuld uden at more sig" ;)

stigers> præcis grunden til at jeg ikke drikker snaps mere.
Til spt> jeg forstår sgu ikke lige hvad problemet er?
Kan du prøve at forklare nærmere
Avatar billede franzy Nybegynder
24. maj 2004 - 21:14 #10
Problemet er at der er ikke umiddelbart er noget som jeg kan lide der kan gøre mig stiv! :)
Problemmet er ikke at jeg ikke vil, men nærmere at den mest åbenlyse årsag, er øl - og det smager seriøst af våd byg! :S
Avatar billede haverslev Novice
24. maj 2004 - 21:15 #11
hvormange får en smart og køn pige med hjem i stangstiv tilstand?? - ham der ikke er stangstiv ! sååå her er det jo om at vælge ??
Avatar billede franzy Nybegynder
24. maj 2004 - 21:30 #12
^^
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 13:32 #13
hmmm små tøser og bumsede nørder har jeres holdning. er i allesammen enten pensionister eller under den sexuelle lavalder(men det vidste jeres 60 årige bøssevenner jo ikke).

Jeg spurge hvad man kan hælde i ham ikke hvad i syntes om det!!!

Fis af.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2004 - 13:42 #14
spt, overvej venligst dit sprogbrug godt og grundigt før du kommenterer her igen. Betragt dette som en advarsel.
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 13:49 #15
Nu er dit spørgsmål jo også ret dårligt formuleret.
Og folk prøver jo bare at svare, så lad dog vær' med at tale så'n.
- det kommer man ikke særligt langt med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2004 - 14:13 #16
"hvad skal vi dog gøre???" kan tolkes som man vil :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 14:18 #17
ja, og det fremgår heller ikke helt klart om det bare er smagen, eller om han ikke kan li' at blive fuld.
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 14:29 #18
Jeg syntes nu at jeg efterhånden har sporet folket ind på hvad det hele handler om - og spt's svineri er næsten godt begrundet. Folk svare ud fra den overbevisning at jeg ikke ønsker at være stiv eller drikke alkohol. Dette er IKKE tilfældet!

(hvis nogen stadig er i tvivl er det mig der er den 20-årige snart student ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 14:35 #19
nej men nu er vi jo ikke tankelæsere vel!
Og der er da aldrig nogen god grund til at svine folk til på den måde.
Så drik dog nogle Breezers eller vodka med sodavand. Eller hvis du ikke kan li' det så lad vær. Hvor svært ka' det være.
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 14:36 #20
eller ta' nogle stoffer - det smager ikke af noget
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 14:47 #21
er der ingen grund til at svine folk til.... siden hvornår måske.
Avatar billede jamfighter Nybegynder
25. maj 2004 - 14:55 #22
OK... opsummering:

Problemet er at franzy (den 20-årige) gerne vil være stiv sammen med alle os andre til fester/byture etc, men hader smagen af skidtet.
Derfor skal vi bruge en metode eller et produkt - som de gode klassekammerater vi er - til at efterkomme hans ønske, men uden den usle smag.

så hvis man kender midlet, skriv!
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2004 - 15:04 #23
spt, jeg er flintrende ligeglad med hvor god du synes din grund er. Ser jeg det sprogbrug igen, ryger du ud, EOD.
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 15:13 #24
jamfigher, hmm mon folk har særligt meget lyst til at hjælpe nu...
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 15:31 #25
>>David (n0rmality)

Måske skulle du en eller anden gang have tilføjet: /coadmin !-)

-- og jeg er helt enig i n0rms indstilling

-- også coadmin !o]
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2004 - 15:33 #26
ok...
Tequila Slammer er da god og smager ok - prøv det ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 15:43 #27
eller køb en flaske Grenadine - noget rødt sukker stas som kan puttes i alt og det smager af slik ;) Da jeg arbejdede som bartender og tøserne spurgte om jeg ku' lave dem en go drik, så tog jeg bare noget tilfældigt sprut og tilfældigt vand - og så Grenadine oven i. Det slår aldrig fejl.
Avatar billede summer Mester
25. maj 2004 - 16:04 #28
Som dette spørgsmål har udviklet sig, har jeg inderligt fortrudt jeg lagde et svar.
Se venligst bort fra mit svar når spm. skal lukkes spt.
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
25. maj 2004 - 17:16 #29
Sæt en tragt foran munden på ham og hold så fast... :D :P Framzy skal bare lærer det så hårdt som muligt, eller???
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 17:18 #30
fraMzy??? :/
kan godt være mit nick er skod, men det der gjorde det endnu mere ubeha :D
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 17:21 #31
Nu er smag jo så forskelligt, så selv om du får gode råd af os, er det jo ikke sikkert din kammerat kan lide det. Han må selv finde det han kan lide, hvis han gerne vil være fuld. Og ellers tillykke til dig og dine kammerater med huen - og se så at blive voksen :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 17:30 #32
Hvis du kan lide cola, kunne du prøve med Rom og cola - du behøver jo ikke putte to tredjedele rom i som os andre :-). Hvis du ikke kan lide det, kan du jo prøve med med whisky eller noget andet - og inden du ved det, er du blevet fuld af smagsprøverne alene :-) Sådan tror jeg nok, de fleste af os er startet :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 17:32 #33
Iskold juice med vodka virker osse - du kan næsten ikke smage vodka'en hvis juicen er kold nok :-)
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 18:58 #34
han kan ikke lide cola
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 18:59 #35
Så brug fantasien :-)
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 19:10 #36
n0rmality, norm, coadmin og hvad folk ellers hedder, hvis i er coadmins så gør som i lyster for jeg retter mig ikke ind efter et snævertsynet og extremt fintfølende (ja nærmest konservative) system, der ikke følger med tidens sprog, det her er jo ikke en pensionistklub eller en børnehave. Mange vil mene at jeg er grov i min tone, men tænk lige over hvad der lægger bag ordene, for så hvis i er nogenlunde normalttænkende kan i se at der ligger en del ironi bag... men det er jo ikke alle der har fulgt med i livet og i dansktimerne, men i stedet sidder og og gamer og nørder 24 timer i døgnet og det kommer der kun sølle ensomme menesker ud af i længden.

og doggy, john stigers mm tak, jeg venter lidt længere og så skal i nok få point.

Så tak indtil viddere

og så lige en ting til, jeg er selvfølgelig forholdsvis høflig når jeg lægger indlæg til andres spm (for det meste, man kan godt blive lidt irriteret nogen gange.
Men her i mit egget forum syntes  jeg i er nogle pattebørn, for jeg lægger selv en lidt grov/humoristisk tone ind her så hvis i er føler jer støt så kan i jo bare lade være med at fortsætte med at indlægge svar... eller hvad vi nu skal kalde det.

Eksperten lider under folk der bare indlægger bemærkninger i stedet for løsningsforslag, og lad være med at belære mig om hvordan jeg skal behandle mine venner, de er selvstændige og mere helstøbte personer end i indoktrinerede hardcore nørder og de har faktisk derres egen vilje.
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 19:12 #37
og ja der er mange fejl og komma mangler, men det blev skrevet ret hurtigt ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 19:14 #38
Du har vist glemt at læse reglerne. Alle indlæg skal holdes i en sober tone, hvis du ikke ved hvad det betyder, så kig i en ordbog, hvis du ved hvad det er, og så se at blive voksen, for satan ;-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2004 - 19:18 #39
Kan på sin vis godt forstå dig spt mht. dit sprogvalg - på den anden side blev jeg MEGET overrasket. Dit nr. 2 indlæg og så nærmest eksploderer du i et ordvalg der kunne være en sømand værdig!
Desuden citat: " Mange vil mene at jeg er grov i min tone, men tænk lige over hvad der lægger bag ordene, for så hvis i er nogenlunde normalttænkende kan i se at der ligger en del ironi bag..."
Det er uhyggeligt svært at læse ironi på tekst, med mindre man kender en person meget godt, og dem er vi altsåi mindretal af herinde.

Så mit venlige råd til dig: Næste gang, brug smileys. De kunne have reddet dig fra en advarsel - måske...
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 19:37 #40
haha norbert - ligefør jeg nok ville sige at det indlæg ikke var i en hel så sober tone som du ellers vil ha spt og andre til at snakke i :D

john: du kan ha ret i at det nogen gange kan være svært at læse ironi i en tekst skrevet af en man ikke kender, men lige af hensyn til spt vil jeg nok sige at han er så overdrevet eller noget at det ikke sku være så svært igen :)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 19:45 #41
jeg er sikker på, at min kommentar ikke kan komme op på siden af spt's.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 19:45 #42
Jeg har trods alt ikke svinet nogen til, det er ikke mit bord :-)
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 19:53 #43
forskellen på dit, norbert, og spt's er i første omgang det at du indsætter en smiley. Oven i købet en sur en. Det gir pludselig en hel anden mening og det virker langt mere alvorligt en hvis der var en glad smiley. Du har sikkert ikke ment noget svinsk med noget men jeg har set mange komme op og toppes bare fordi det den ene skrev blev misforstået pga mangel på smiley eller tilførelse af sur smiley. En lille :) gør underværker! :D

p.s. Cola = fy for den!
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:00 #44
Det gør jeg sgu fordi jeg bliver sur over, at spt ikke kan se, at svarene som er givet, faktisk er positivt ment. Han bliver sur over, at vi ikke forstår hans humor. Han har med garanti haft et bestemt tonefald i tankerne, da han skrev spørgsmålet. Men han må forvente at i et seriøst forum som dette, vil svarene blive seriøst. Han kunne så, istedet for at svine folk til, have forklaret hvad han mente, og så havde vi taget det som det sjov det er. Men det gør han ikke, han bliver faktisk ved og er åbentbart ikke klar over at det er et IT-forum han er i. Det er ikke kun mig eller de personer, som er i denne tråd, han generer, det er alle i dette forum, han generer. Det er et IT-forum, og ikke en sandkasse. Og det bliver jeg sur over, han - og for så vidt også dig - ikke forstår. såmænd ikke andet. I er sikkert nok nogle friske fyre, som man kan have det sjovt med, men man er altså nødt til, når man er i et offentligt forum, at opføre sig ordentlig.
Norbert.
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:06 #45
Nu er det her rent faktisk ikke et IT-forum - det ligger under Fri debat. Og det er jo placeret der med vilje :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 20:08 #46
"men det er jo ikke alle der har fulgt med i livet og i dansktimerne, men i stedet sidder og og gamer og nørder 24 timer i døgnet og det kommer der kun sølle ensomme menesker ud af i længden."
Hmm du bliver ved med fordommene.
Jeg er sgu ked af at sige det spt, men du bliver dummere og dummere at høre på.
Og så burde i begge læse noget om netikette.
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:11 #47
Det har du ret i :-) KATEGORIEN  er fri debat - men selve forummet er IT. Og det jeg mener, er, at selvfølgelig er der mange nørder, det er et it-forum - og hvis man som spt ikke kan lide nørder - (Kommentar: spt 25/05-2004 13:32:19) - så bør man holde sig væk - helst langt væk. Men prøv at forstå hvad jeg siger. Vi skal være her allesammen. Også I skal være her, men at blive kaldt for en bumset nørd, finder jeg mig sgu ikke i. Det MÅ du da forstå.
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:11 #48
desuden så blev der så vidt jeg lige kan se ikke nævnt at der ikke måtte indgå alkohol. Men langt de fleste læser ikke spørgsmålet ordenligt hvilket gør at de svare udfra det de mener forfatteren nok mener med det. På den måde går det allerede fra start af skævt og alle efterfølgende svar/kommentare går endnu mere skævt. Det er det der er det store problem ved eksperten :/

p.s. det at man bruger ordet "stiv" må da også vække den indre festabe (eller et andet dyr ;)
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:15 #49
ja det kan jeg skam godt forstå. Specielt fordi jeg ER NØRD - og stolt af det :D
spt er også lidt nørd på flere områder, og jeg er overbevist om at han ikke angreb nogen bestemt med de indlæg. Det at der er nogen der straks føler sig truffet og brokker sig gir bare en lyst til at fyre mere snavs-uden-mening af :)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:15 #50
Så skriv spørgsmålet ordentligt, så er den potte ude. Ordkløveri gider jeg simpelthen ikke. Man kan ikke først skrive et halvfærdigt spørgsmål og så bagefter svine folk til, fordi de "ikke forstår jeres" syge "humor"
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 20:16 #51
Nææ det store problem ved eksperten er når folk ikke tænker sig om før de formulerer et spørgsmål, og det derfor slet ikke er til at forstå...
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:19 #52
Da jeg kom på Kommentar: norbert 25/05-2004 17:21:16 forsøgte jeg virkelig at svare nøgtern og seriøst på spørgsmålet. Hvad fik jeg ud af det?
Avatar billede spt Nybegynder
25. maj 2004 - 20:19 #53
doggy82, hmm fordomme hvis du nørder i 24 timer, i døgnet så sover du jo aldrig... så bliver man altså mærkelig. tager i kaptagn haddock alvorligt der er ikke smileys i hans talebobler, går i sure hjem fra biffen efter at have set terkel i knipe.

SMÅ INHABILE VIAGRAGUFFENDE TARMUDSPILENDE MÆND MED MINDREVÆRDSKOMPLEKSER TAG JER NU SAMMEN MAND!!!!

(jeg kunne ikke dy mig)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:21 #54
I har endnu ikke svaret præcist hvad I mener med spørgsmålet. Var det kun lagt for sjov? For så er det en hel anden samtale vi skal have. :-)
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2004 - 20:21 #55
spt deaktiveres.
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:22 #56
omg lol!

doggy82 - dem er der også mange af, men et stort problem er stadig den at folk svare på noget de ikke har en dyt forstand på. For sådan et svar kan man nemlig ikke bruge til ret meget. Og hvis spørgeren er noob, kan det gå helt galt!

norbert: syge humor :/ - hvis det virkelig er sådan at du ikke har et eller andet lamt dig og dine venner sýntes er hylens morsomt må du da ha et kedeligt liv. :/

til jer alle sammen: Din mor! (ja vi har en skummel humor ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 20:24 #57
Find et andet forum.
Norbert
Avatar billede jamfighter Nybegynder
25. maj 2004 - 21:35 #58
Nu får jeg sq også lige lydt til at deltage igen.

Mange folk i denne tråd kommer med nogle gode pointer. Nu kender jeg spt, og ved at "der har stinket af ironi" på hans værelse under postningen af disse indlæg, så jeg "ser dem ikke", men forstår udemærket at folk har følt sig stødt over disse. Ja. Det er et IT-forum, men dette mener jeg ike skulle kunne lave en grænse for indlægs seriøsitet eller mangel på samme under fri debat, og jeg kunne da ikke forstille mig at der har været nogen tvivl, fra start af, om dette indlægs seriøsitet.

doggy82 skriver "jamfigher, hmm mon folk har særligt meget lyst til at hjælpe nu..." hmm... hvor kommer denne "personlige kritik" nu fra??? Jeg kommer, med det første indlæg i denne tråd, prøver på at få "rettet op" på den dybere mening i tråden (den lille der er), og derefter er det mig der skal have og vide at folk ikke gider tilføje mere her... hmmm siger jeg bare.. især da doggy er kommet med flere posts herefter...

Blot min mening...

Håber sq ikke jeg støder nogen... =)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 22:00 #59
Jeg er sikker på, at du ikke er skyld i, at tråden har udviklet som den har. Det har spørgsmålets useriøsitet. Men det må doggy selv svare på :-)
Hvis man tidligere lagde et hint om, at dette var et useriøst spørgsmål, er jeg også sikker på, at den ville blive fanget, men det skete desværre ikke :-(
Jeg synes - personligt - at vi skal lade det ligge og prøve at komme videre, og jeg er også sikker på, at vi alle har lært noget. Og igen - tillykke med huen.
Og til franzy: Se at få lært at drikke nogle bajere - eller Cola :-)
Norbert :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 22:02 #60
undskyld jamfighter, det var ikke rettet imod noget som du sagde, men det som spt havde sagt.
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 22:23 #61
bajere! føj da! jeg kan seriøst ikke forstå at langt de fleste i første omgang ikke bryder sig om øl men blir ved med at drikke det indtil de vender sig til det! 8/
Den tanke syntes jeg er virkelig ubeha!
Jeg syntes ikke man skal "lærer" at drikke noget. Jeg syntes det skal smage godt og så får man lyst til mere! :D

(dette er IKKE rettet mod nogen personligt. Det er en generel ting. Så fik jeg sagt det og håber så at mit indlæg her ikke giver forviring ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 22:32 #62
Jamen Franzy - så er du jo enig med os allesammen - Det glæder mig. Bare ærgerligt, at tråden udviklede sig som det gjorde.
Du må have en god fest - og drik nu kun det, du har lyst til, og lad være med at lade dig lokke, men alt det ved du jo. Gør som du har lyst til, mor dig, hyg dig, og stik af med alle damerne når de andre ligger stive :-)
Norbert :-)
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 22:37 #63
hmmmm - det kan godt ske jeg er enig med jer alle sammen. Også spt btw :) - men probet er så bare at det ikke har været muligt at finde den ting jeg kan lide :/
...og så lige det med damerne når de andre bliver stive.... 2 ting: alle "damerne" er booket og så bliver de selv pilstive :D (det gør det dog ikke nemmere for mig ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 22:40 #64
Det var nu også mere ment som en joke :-) Du skal gøre som du har lyst til - som du nu har det bedst med. Det er sgu meget rart at vågne op om morgenen uden tømmermænd og med moralen i orden :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 22:41 #65
Og hvis du har gode kammerater, lokker de dig ikke på noget, du IKKE har lyst til. Det må vist være moralen i denne tråd.
Held og lykke :-)
Avatar billede franzy Nybegynder
25. maj 2004 - 23:09 #66
jeg kan vel kun sige jo tak - og de kan ikke finde på noget snavs (på trods af deres (og min) skæve humor :D )
Nå ja og så er der jo nogen der skal kører dem hjem ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. maj 2004 - 23:11 #67
Du sparer taxaen - du kan jo altid tage cyklen :-) Hvis du ta'r long john kan du jo tage nogle med hjem :o)