Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

AMD64 & ECS 755 A motherboard

Jeg har netop købt dette skønne system (skulle i hvert fald være det), og nu står jeg med det problem at maskinen hele tiden går ned.....
maskin spec-

3200 amd64
512 ddr 400mhz
en stor disk
ati garfik 9600 256 pro
psu på 300watt
og ellers ikke så meget andet....

det er et ECS 755A rev 1.0
nogen der kan hjælpe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 19:11 #1
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:14 #2
Ja, alt er installeret, og jeg har opdateret bios, til den seneste version.... Den ville slet ikke lade mig installere windows xp pro på den originale bios. Men som sagt alt er det sidste der findes.... incl driver fra amd
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:16 #3
Og der er den seneste norton anti på.... ligeledes jeg bag en heftig kommunal firewall
Avatar billede vipez Nybegynder
24. maj 2004 - 19:27 #4
kun 300w ? amd64+køl har jeg hørt skulle kræve lidt mere ?
Avatar billede vipez Nybegynder
24. maj 2004 - 19:29 #5
btw.. går ned ? fryser den eller lukker den ned?
Som regl hvis en PC fryser er det GFX den er galt med. prøv låne et grx af andre.

En PC starter hardw i følgende række følge.

1) GFX
2) RAM
Prøv evt. også låne nogle andres ram blokke ?
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:30 #6
jeg sidder her med lidt de samme tanker, men jeg kan bare intet finde omkring det med psu.... ECS notere intet om det, dog er der på amd's hjemmeside, en længere smøre omkring 5 volt delen og 3,3 volt delen, men intet uddybende
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:33 #7
Jeg har godt nok ikke prøvet med andre ramblokke endnu, men gfx har været både ati og nvidia (ti4280 128ddr).
Jeg prøver at skifte ram..... Vender straks tilbage
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 19:36 #8
nope, ej heller er det ram delen der er skyld i problemet.. Har lige prøvet med en 333 mhz modul, og startede windows op. startede 3dmark2001 og vupti.... ned igen. Skal lige siges at det under alle krævende opgaver den går ned... selv mediaplayer knækker halsen på maskinen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 19:50 #9
er det xp..?

så slå automatisk genstart fra..
Og check cpu temp..
det kan du gøre med Aida32/everst>>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

det lyder lidt som et varme problem el.??
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 20:16 #10
Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      ITE IT8705F
      Sensor Adgang                                    ISA 290h

    Temperaturer:
      Motherboard                                      27 °C  (81 °F)
      CPU                                              24 °C  (75 °F)
      Aux                                              22 °C  (72 °F)
      ST380011A                                        34 °C  (93 °F)

    Køle Ventilator:
      CPU                                              3184 RPM

    Spændings Værdier:
      CPU Kerne                                        1.52 V
      +2.5 V                                            2.56 V
      +3.3 V                                            1.52 V
      +5 V                                              3.84 V
      +12 V                                            10.62 V
      +5 V Standby                                      1.40 V

Tjekkede det du bad om, og synes at med en temperatur på 24 grader, så er der ikke så meget at klage over hvad det angår, dog fik dit lille (Ret fede program) nogle andre ting frem i lyset... Nemlig det med PSU'en, og jeg begynder at tro det er der... jeg skal løse det mysterium. Og så var der noget med en videobios, der var 2 år gammel ?...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 20:24 #11
okay..O)
ja, temp ser fin ud..
har du mange drev el. ting i pcén.. så kan du prøva at tage noget fra..?
Hvis du tror det er psuén.
Avatar billede shamanic Nybegynder
24. maj 2004 - 20:51 #12
+12 V er slet ikke i orden, den skal minimun være 11,4 V, +5 V er også dårlig.
Avatar billede shamanic Nybegynder
24. maj 2004 - 20:51 #13
dvs. det er din psu den er galt med.
Avatar billede bossnos Nybegynder
24. maj 2004 - 21:00 #14
Nu kører skidtet. og med en benchmark på godt 20000 i 3dmark..... Tak gutter... Og specielt til dig bartfreak.... Det lille program du henviste til, løste alle mine problemer....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 21:05 #15
wow.. fed scorer.
det er sgu imponerende. Og godt det blev løst, men du gjorde vist det hårde arbejde..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 21:39 #16
takker.O)