Avatar billede mlfr Nybegynder
24. maj 2004 - 16:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkortet

Hej.
Jeg har lige købt et nyt spil "Pool Paradise",
men hvergang jeg prøver at starte det får jeg følgende besked:"Cannot initalise graphics subsystems Graphic card not supported. Program will now terminate."
Hvad betyder det??? Jeg har den nyeste driver, så det er ikke der problemet ligger. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Kenneth Sørensen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 17:28 #1
at dit kort nok ikke er understøttet.. hvad står der på "æsken"..?
Avatar billede mlfr Nybegynder
24. maj 2004 - 17:49 #2
På æsken står der:
Windows 98SE/2000/XP
Celeron 600MHz
128MB RAM
400MB Hard disk
4 x CD-ROM
DirectX9
32MB Graphics RAM
_______________________
Min computer er en p4 2.4G Hz
512 ram
64 mb grafikkort(intel 845)
Avatar billede blokkebak Nybegynder
25. maj 2004 - 08:54 #3
Du skal nok købe et nyt grafikkort mindst GF4 fordi jeg havde samme problem.
Avatar billede mlfr Nybegynder
26. maj 2004 - 17:20 #4
Hmmm..... Det er desværre lidt svært når det er en bærbar, men måske kan min computer bare ikke køre spillet.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. maj 2004 - 17:46 #5
du kan da prøve lige at opdatere ..kunne være det løste problemet..?
her er til XP, hvis du køre med det >> http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=45&strTypes=DRV%2CARC%2CUTL&ProductID=757&OSFullName=Windows*+XP+Home+Edition&submit=Go%21

men generelt er bærbar ikke til spil.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. maj 2004 - 17:48 #6
og, dit grafik, er nok mere onboard.. og hvis du kan finde et link til producentes spil side, i mappen du har installere det i el. lign ( har prøvet men firmaet er åbenbart opkøbt , så det er lidt tricky )
..og checke understøttede kort/chipset....
Avatar billede mlfr Nybegynder
26. maj 2004 - 19:34 #7
Jeg har installeret den nyeste driver og så vidt jeg se også den nyeste version af direktX (Hvis jeg går ind på windowsupdate er der ikke flere updaterings filer.)
Jeg kan finde 2 hjemmesider vedr. spillet http://www.awesome.uk.com/ og http://www.ignitionent.com/ men jeg syntes ikke at jeg kan finde noget brugbart på siderene.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. maj 2004 - 19:52 #8
har osse rodet lidt rundt efter det, men havde samme resultat.. det er sjældent man oplever et spil ikke har en side, m. faq osv..
men prøv det på en stationær..?
og har du checket om du har nyeste driver til chipsettet.?
Avatar billede mlfr Nybegynder
26. maj 2004 - 20:09 #9
chipsettet????? Mener du til driveren til grafikkortet?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. maj 2004 - 20:17 #10
yeps.. check om du har nyeste version..

her er et program der kan hjælpe lidt.>>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. juni 2004 - 20:25 #11
fi du det til at virke, i tilfælde af at det var mine kommentare, smider jeg et svar..O)
Avatar billede mlfr Nybegynder
14. juni 2004 - 23:00 #12
Nej, desværre ikke. Men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:12 #13
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..