Avatar billede pr1nsen Nybegynder
24. maj 2004 - 15:55 Der er 18 kommentarer

min computer fryser fast

Hejsa

jeg har på det sidste stykke tid været udefor at min computer pludselig fryser fast, først troede jeg det var pga mit grafik kort, men har kigget i min system log, og der står der flg. fejl meddelse;
----------------------------------------------------------

DHCP-allokatoren har deaktiveret sig selv på IP-adressen 10.0.0.1, idet IP-adressen er uden for området 192.168.0.0/255.255.255.0,  hvorfra adresser allokeres til DHCP-klienter. Hvis du vil aktivere DHCP-allokatoren på denne IP-adresse, skal du ændre området, så det omfatter IP-adressen, eller ændre IP-adressen, så den er inden for området.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

----------------------------------------------------------

Filstrukturen på disken er beskadiget og ubrugelig. Kør tilbehørsprogrammet chkdsk på diskenheden E:.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

----------------------------------------------------------

Filstrukturen på disken er beskadiget og ubrugelig. Kør tilbehørsprogrammet chkdsk på diskenheden E:.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

----------------------------------------------------------

håber nogle har forslag til, hvad der kan fikse problemet :)

mvh Hans Henrik
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 16:05 #1
Har du kørt chkdsk /f på din disk? for det tyder på at disken har fejl.
Hvilken harddisk har du?
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
24. maj 2004 - 16:23 #2
jeps, hver gang den booter, laver den chkdsk på e:, men melder ingen fejl

den pågældende disk er en seagate barracuda 7200.7
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 16:26 #3
Du skal scanne den med seatools http://www.seagate.com/support/seatools/ - melder den fejl?
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
24. maj 2004 - 18:00 #4
Results for volume E:  (NTFS)

Volume Label:

Volume Size: 120.02 GB

Some files on the volume are open.  This may effect the accuracy of the file system check and result in false errors.

The file system contains errors that need to be repaired.

---------------------------------------------------

hvordan fikser man så det? synes deres fiks er lidt uoverskuelig :(
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 18:24 #5
du skal bruge seatolls desktop og oprette en bootdiskette som du bruger til at scanne med.
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
24. maj 2004 - 18:47 #6
iih, så skal man brænde det ud, har intet diskette drev i, det må vente lidt, troede daemon tools kunne trickse det, men næ næ næ :)

du får altså først pointene, hvis det virker, men det kunne godt se ud til det var det, jeg skulle bruge :)
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 19:05 #7
Jeg finder lige et cdimage til dig så :
Den er her http://www.ultimatebootcd.com/
Du brænder imaget ud på cd og booter på cdrommen. Så finder du seagate tool under harddisk diagnostics.
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
24. maj 2004 - 21:47 #8
jeg tog bare filen, brændte den som iso, og bootede op, så virkede det fint, den fandt intet i quiick search, men lader den lige scanne inat når jeg skal sove
når den tjekker sectors tager det 1000år, det gider jeg sku ikke at vente på :)
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 21:51 #9
Noget andet er dit problem med ip adressen. Har du en fast ip adresse?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 21:54 #10
Det tror jeg ikke du har , så du skal se i netværk - egenskaber for tcp/ip . den skal stå til auto. Gå derefter i dos prompten og skriv ipconfig /renew. får du svar?
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
25. maj 2004 - 05:11 #11
seatools fandt intet, underligt..

har 2netkort sat til, det ene med automatisk, og det andet hvor jeg selv har indtastet info..

If errors are found, run chkdsk /f or some other file system repair utility to fix the file structure errors.

kender du til et program som kan ordne det, udover chkdsk, da det ikke støder på problemet ?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 08:53 #12
nej jeg kender ikke andre end dem jeg har nævnt, men du siger jo også at seatools ikke fandt noget?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 08:54 #13
er der andre events med rødt i fejlloggen?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 10:05 #14
Der er selvfølgelig DFT som også findes på cdén - den kan også scanne og rette fejl, men jeg tror ikke det er harddisken men prøv den bare.
En anden ting du skal gøre er ctrl+alt+del- jobliste-processer (w2k & xp)og se om der er nogle programmer der optager cpuén specielt meget , er der det?
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
25. maj 2004 - 22:56 #15
der har ikke været nogle problemer, siden jeg kørte den test inat/imorges, nu har den stået tændt i snart 18timer, harddisken har fået nogle "tæsk", har siddet og overført en 20gb data, fra den ene hdd, til en anden computer, nu må vi se om det kan holde ved

vil håbe, du har gjort dit bedste for at hjælpe, det sætter jeg stor pris på, så hermed får du lige de point som jeg lovede :)
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
25. maj 2004 - 22:58 #16
hmm
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 10:27 #17
Så skal jeg lige lægge et svar først
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
26. maj 2004 - 16:23 #18
den har stadig fungeret upåklaligt, det lyder underligt da der ikke rigtigt er rettet noget, men jeg klager ikke :)