Avatar billede phpsessid Nybegynder
24. maj 2004 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

counter der kan styre løbelys

Hvordan laver jeg et løbelys på omkring 20 LEDs (gerne flere)

Findes der en counter som CD4017B med mere end 10 udgange?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
24. maj 2004 - 16:12 #1
På denne her side kan du læse lidt omkring styring af 10 leds:
http://dsel.brisling.net/pdf/loebelys.pdf
Avatar billede car0e Nybegynder
27. maj 2004 - 07:58 #2
Kunne du ik bare nøjes med at bruge 2 ell. 3 CD4017B, og så bare koble dem i serie, og bruge den sidste puls på den første 4017, til at clocke nr. 2 4017.. På den måde kan du da lave et løbelys så langt du vil :)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. juni 2004 - 03:21 #3
hvis vi havde lidt flere oplysninger om hvad det skal bruges til og hvilke krav du stiller til det var det måske nemmere at hjælpe dig, du skriver at du helst ikke vil bruge 4017 med mindre at den kan klare mere end 10 udgange, hvad har du selv af ideer og har prisen også noget at sige eller er det næsten lige gyldigt.
m.v.h.
tlv
Avatar billede monie Nybegynder
21. juni 2004 - 07:51 #4
Hvordan er det lige, man med CD4017B koble dem i serie, som her på tråden som løbelys? http://dsel.brisling.net/pdf/loebelys.pdf