Avatar billede koden Novice
24. maj 2004 - 13:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar T40 mangler drivere

Haverslev har i andet spørgsmål givet mig dette link for at finde driver til min IBM T40 bærbar.
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&q1=t40&uid=psg1MIGR-46096&loc=da_DK&cs=utf-8&cc=dk&lang=da+en

men jeg mangler også lyd og sikkert andre ting.
jeg har prøvet at søge på ibm support, men får mange sider.
Der kan vel ikke være så mange drivere jeg mangler???
desuden spørger den på søge siden efter version af min bærbare. Er det bios version?

Hvis jeg kigger i enhedshåndtering, så kan den ikke genkende følgende:

multimedie lydkort
pci modem (VGA kompatibelt).
skærmkort og så en ukendt enhed ???
den kunne heller ikke finde net kort driver, men den har jeg jo så fået i ovenstående link.

da jeg søgte stødte jeg også på nogle bios opdateringer.
Men hvordan ser jeg hvad bios version jeg har og hvilke bios versioner bør jeg installere?

Har IBM ikke en slags windows update funktion, så man hele tiden kan holde sin hardware opdateret?
Avatar billede fortes Nybegynder
24. maj 2004 - 13:58 #2
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2004 - 13:58 #3
prøv at installere Everest, som er et program, der kan vise dig alt din hardware og en masse andet. Samtidig er der også nogle gange direkte link til driverupdates fra producentens hjemmeside.
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 13:59 #4
Avatar billede koden Novice
24. maj 2004 - 14:10 #5
hejsa. Mange tak alle 3
Ja så er jeg igen i det dilemma med point.
Men fortes gav mig det jeg skulle bruge generelt mens bartfreak gav mig lyddriveren specifik.
catbody gav mig et program som er fint, men jeg har allerede aida.

I princippet er det vel fortes der skal have points eller hvordan er regler herinde normalt?
For min skyld kan i alle 3 få, men det er vel ikke meningen, eller kan det godt være det???
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2004 - 14:13 #6
skal ingen have
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2004 - 14:14 #7
koden >>  Aida32 er overtaget af lavalys.com og omdøbt til Everest
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 14:15 #8
skal du ha´ flere drivere..O)
Avatar billede koden Novice
24. maj 2004 - 16:20 #9
nåeeee....derfor kan jeg ikke længere finde aida, eller det var sværere :-)
Tak alle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 16:24 #10
takker.