Avatar billede pedepede Nybegynder
24. maj 2004 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forkert afsendernavn i mails

Ved et uheld er en bruger blevet oprettet 2 gange i vores mailsystem. I den ene oprettelse var brugernavnet stavet forkert og derfor blev denne profil slettet igen. Problemet er at når brugeren afsender mail, så er det stadig det navnet fra den forkert oprettede profil der skrives som afsender. Hvis brugeren slås op i "Adress Book" står der det rigtige navn alle steder, så hvor hvorfra stammer det forkerte navn? Og hvordan skifter jeg det?

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede wise Seniormester
24. maj 2004 - 11:21 #1
Prøv at checke mail-owner på mailfilen
Inde i tools -preferences, det kan være der...

Alternativt i det lokale lokation dokument - men der står vist kun adresse og ikke navn.

Prøv også at se hvilket navn der står i ID filen (tryk f5 for at cleare password og lad brugeren taste det igen)...
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
24. maj 2004 - 11:24 #2
Prøv at kaste et blik i den pågældende brugers "location dokument", det har jeg selv sloges med. Kan også være at brugerne har kopieret sit persondokument fra serveren til lokal nab, så kig også lige efter det. Og endelig hvem står som ejer i postkassens preferences?
Avatar billede pedepede Nybegynder
24. maj 2004 - 14:34 #3
Underligt... Jeg forsøgte at sende en kommentar, men det forsvandt vist udi i intetheden. Anyway! Jeg har rettet i Preferences men den er stadig gal med ID-filen. Hvordan ændrer jeg i den? Kan man det?
Avatar billede jakobprasz Nybegynder
24. maj 2004 - 15:22 #4
Hej.

Du skal ændre det nede på din Domino server. Uden at vide det så får du garanteret en lang uforståelig mailadrresse sendt afsted?

Håber det hjælper
Avatar billede jakobprasz Nybegynder
24. maj 2004 - 15:24 #5
Ov, fik ikke lige læst ordenligt. Jeg har været ude for noget lignende, og endte med at slette begge brugere, genstarte domino, og så igen oprette vedkomne.
Avatar billede pedepede Nybegynder
24. maj 2004 - 16:04 #6
Ach!!! Jeg prøvede for sjov at ændre mit navn i ID-filen. Det skulle jeg ikke have gjort for nu virker den nemlig ikke. Det står nøjagtig det samme som før, så hvorfor virker den ikke længere???
Avatar billede pedepede Nybegynder
24. maj 2004 - 16:24 #7
Jeg fandt en backup!! Pyh for den da... Nå, roder lidt videre...