Avatar billede akdk Nybegynder
15. februar 2001 - 12:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

History og Temporary Internet Files

Jeg skal til at af med min gamle computer. Hvordan sikrer jeg mig nu, at den nye ejer ikke kan sidde og snuse i alle de forskellige sites, som jeg har besøgt gennem de sidste 2 år?

Jeg vil gerne have slettet alle mine \"digitale fodspor\", men \'Delete History\' og \'Temporary Internet Files\' er vel ikke nok???
Avatar billede a-torsten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:01 #1
Jo.. det er nok....

Du skal nok oxo slette alt i c:\\windows\\cookies

Hvis du vil være helt sikker skal du formatere først....

-Anders
Avatar billede sesam Nybegynder
15. februar 2001 - 13:01 #2
tryk start--vælg--søg

søg efter cookies

og slet dem

foruden det overnævbte
Avatar billede wisen Nybegynder
15. februar 2001 - 13:02 #3
En formatering vil vist være at foretrække...
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. februar 2001 - 13:05 #4
Ligelede bør du slette alt hvad der ligger c:\\windows\\Temporary Internet Files.

Det er ikke nok med IE->Slet Temp filer...
Den lader cookies ligge.
Avatar billede solsen Nybegynder
15. februar 2001 - 13:14 #5
Hvis du virkelig vil slette alt, burde du få fat i et low level format util, fra din HDD producent, og slette harddisken(e) flere gange.

Dette vil sikre, at al din data er væk, og ikke kan genskabes.
Avatar billede akdk Nybegynder
15. februar 2001 - 15:41 #6
Det vil sige, at jeg skal gøre følgende:

1. Under IE\'s \'Internet Options\' vælger jeg \'Clear History\'

2. Under IE\'s \'Internet Options\' vælger jeg \'Delete Temporary Internet Files\'

3. Sletter alt i mappen c:\\windows\\Temporary Internet Files

4. Sletter alt i mappen c:\\windows\\cookies

Så skulle det være nogenlunde OK, men hvis jeg vil være helt sikker, bør jeg formatere HD\'en.

Er det korrekt? Første, der melder tilbage får de 100 point!
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
15. februar 2001 - 16:43 #7
Ja, nu er jeg først kommet til, så det ville være uretfærdigt at give mig de 100 point! Men det er rigtigt. I øvrigt: ad. 2, så kan du i stedet for at slette alle filer, vælge \"properties\", \"view files\" og vælge alle. Dernæst sletter du alt(også cookies), og kan springe punkt 3 over...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
15. februar 2001 - 16:50 #8
Jeg tænkte mig lige om en ekstra gang! Du skal ind i \\windows\\cookies og slette, da der evt. kan ligge cookies der også...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede srhansen Nybegynder
16. februar 2001 - 18:32 #9
Jeg kan iøvrigt anbefale at slette biblioteket også altså c:\\windows\\Temporary Internet Files

Derefter opretter du et nyt bibliotek med det samme navn igen. Fidusen er at alle FAT-systemer kun sletter det første bogstav i fil/biblioteksnavnet mens selve filen bliver liggende på disken, derfor er det IKKE nok kun at slette dine filer, hvis du skal være 100% sikker.
Du er nødt til enten at overskrive dem med noget andet eller at formatere din HD.
Der findes dog programmer der sletter flere/alle bogstaver i filnavnet således at de ikke kan genskabes.
En anden mulighed er først at slette alle de uønskede datafor derefter at totalt fylde din harddisk med noget andet -ligegyldigt hvilket. Således vil du nu overskrive de klynger på harddisken hvor dine filer lå og de vil ikke kunne genskabes.

Håber det var en hjælp ô¿ô

Avatar billede minijensen1 Nybegynder
16. februar 2001 - 18:42 #10
Jeg vil foreslå at du sletter Windows, fordi at der vil stadig stå nogle adresser en masse forskellige steder i registreringsdatabasen... Du kan måske også bare downloade WinBoost, og håbe på at den kan fjerne det hele!
Avatar billede kapla Nybegynder
18. februar 2001 - 01:01 #11
Formater så er du helt sikker