Avatar billede emma-sofie Nybegynder
23. maj 2004 - 23:52 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Familiefoto mangler 4 personer..kan de sættes ind på en flot måde

Hej Alle Photoshop eksperter...

Vi har netop afholdt vores Fasters 80 års fødselsdag, og i den forbindelse har vi taget et familiebillede.
MEN - Der var 4 personer, som ikke kunne være med da billedet blev taget, men først kom senere.
Dem har jeg dog også et billede af, - Er det muligt, at indsætte disse 4 personer på familiebilledet, på en naturlig måde, så det ikke kan ses at der er manipuleret ??

Jeg håber inderligt, at der er nogle hajer der gider prøve....

Tak Tak

Link til familiebillede:
http://www.jens-christian.dk/billeder/familie.jpg

Link til de 4 personer:
http://www.jens-christian.dk/billeder/4mangler.jpg

PS: Hvis man nu skal sætte nogle af personerne ind imellem de andre, er det måske bedre med dette billede, hvor de er i fuld figur ??
http://www.jens-christian.dk/billeder/fuldfigur.jpg

På forhånd tak for hjælpen  ;-)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
23. maj 2004 - 23:54 #1
Avatar billede eneq Nybegynder
23. maj 2004 - 23:54 #2
http://www.jens-christian.dk/billeder/familie.jpg linket er dødt !
Men jeg vil gerne give det et forsøg !
Avatar billede eneq Nybegynder
24. maj 2004 - 00:02 #3
Der er ikke frygteligt meget plads i siderne til at kunne placere dem, ellers er der ikke noge problem i det !
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 00:09 #4
Fedt at høre, at det ikke er noget problem.....
;-)
Forslag til placering kommer om 2 min.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 00:19 #5
Forslag til placering:
Den høje person: Lige i midten aller bagerst, mellem hende med briller og hende med det lange hår.Samme højde som hende med briller.

Person i comboyjakke: Længst til højre, foran pigen der står med siden til og bagved ved hende der knæler, med håret flagrende.

Dreng med langt hår: Til venstre i billedet, foran den kraftige pige med den blå skjorte og så lidt til højre.

Pigen: Hmmm... Lidt sværere, måske skråt bag ved hende med hunden ??

Forhåbentlig nogle forslag der kan bruges.......

Glæder mig vildt til at se jeres forslag.......  ;-)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 00:47 #6
Jeg vil gå i seng.....Glæder mig som sagt til at se jeres forslag....
Hav en god dag / nat  ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2004 - 01:15 #7
http://home21.inet.tele.dk/doggy82/exp/famfoto.jpg
Så fik vi plads til hele familien :)
men altså det er jo svært når man ikke ved hvor høje de er i forhold til hinnanden. Især når dem der skal se fotoet formenligt kender dem ret godt.
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 01:49 #8
Jeg synes det er et mega flot resultat doggy82 er kommet til, så jeg ser ingen grund til at fortsætte :)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 08:30 #9
Det er genialt !! Intet mindre...

Må jeg komme med kommentarer ??

Ufattelig små ændringer, som kun har værdi for os som kender hinanden....

Drengen og pigen til venstre: Perfekt - Ingen ændringer.
Personen i midten: Kunne han blive en lille smule højere ?? Ikke meget, bare en lille smule. Han må ikke blive den højeste, bare en lille smule højere.
Personen i cowboyjakke til højre: Kunne hele personen ikke mindskes lidt ?? Det er lidt svært, men det er en person der ikke er så høj. Jeg tror han skal være på samme højde som pigen bagved der står med siden til....

Det var som sagt minimale rettelser, håber du får tid til dem...

Men det er altså et genialt stykke arbejde du har lavet.......

Af hjertet tak.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 10:29 #10
En lille bitte bemærkning mere....

Måske er personen i cowboyjakken også lidt mere lys end de andre....

;-)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 12:14 #11
Sidder og kigger på det hele tiden.... Det er jo genialt lavet....

Vedrørende personen i comboyjakken - Jeg tror størrelsen er OK - så du behøves ikke gøre ham mindre, blot en lille smule (lille bitte) mørkere, så det passer med de andres farve.....

og vedrørende personen i midten - så må han stadig godt blive en lille smule højere...

Lækkert.....  ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2004 - 13:45 #12
http://home21.inet.tele.dk/doggy82/exp/famfoto.jpg
ok så er det ordnet - små ændringer
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 13:59 #13
Genialt - Meget fornemt.

Tak for hjælpen.

PS: Må jeg ikke også få en kopi af din Photoshop fil ???  TAK
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 14:00 #14
Det kunne jo være, jeg så selv måske kunne gøre ham i midten en lille smule højere.....  ;-)

Endnu engang: Mange Tak for Hjælpen.
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 14:42 #15
Jeg uploader lige straks den jeg har lavet, det er udenfor "konkurance", men bare fordi jeg kan lide at øve mig på den slags - men synes nu allerede du har fået rigeligt og flot :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2004 - 14:55 #16
http://home21.inet.tele.dk/doggy82/exp/familiefoto.psd
Læg lige en kommentar når du har downloadet den.
Så jeg kan slette den. Den fylder jo pænt meget.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 14:59 #17
Hej doggy82 - Perfekt, jeg vil downloade den når jeg kommer hjem i aften. Jeg ligger lige en kommentar, når jeg har gjort det. TAK.

Zhark: Lyder godt, jeg vil uploade min uforbeholdne mening om din version af familiebilledet. Tak - Det bliver spændende at se.  ;-)
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 15:38 #18
Jeg havde påbegyndt en anden opstilling, men har valgt den samme som doggy82 og - ja der er vel ikke den store forskel :) Men bestemt en sjov opgave.
Jeg har ændre opløsningen, men billedet er jo 15,5x10 cm (ved udprint nu), sjovt nok havde det et lidt spec. forhold, det normale er jo 1.33 = digital eller 1.50? Jeg ved ikke om du har ændret forholdet.
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/fam.jpg
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 16:01 #19
Hej Zhark
Uha Uha...Det ser sørme også godt ud....

Jeg står lige nu og skal gå, men jeg vil kigge nærmere på det i aften og vende tilbage.
Må jeg også godt få en kopi af din Photoshop fil ?? - Det er blot så jeg selv kan lure jeres tricks & metoder, og forhåbentlig blive lige så god som jer.... (eller tæt på....)

Jeg vender tilbage senere....
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 16:02 #20
PS: Billedestørrelse !!!
Jeg har intet ændret ? - Det er taget med et ældre Nikon D1
Hmm....    ;-)
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 16:50 #21
Jeg har ændret lidt på det først uploadede billede, dels var der en fejl hvor noget af håret på pigen med sut var forsvundet og - så er det nu ændret til forholdet 1:5 som er det normale analoge forhold.
Dit Nikon omsætter åbenbart til 1:52 som også er udmærket. Directe omsat bliver det 15x9,84 cm når opløsningen ændres, men det er nemt at fikse til 15x10
PS.: Jeg har problemer med at oploade *.psd filen idet jeg kun har 10MB plads og den fylder af H til (:
Vil du have filen kan du maile poul@gvdnet.dk så kan jeg sende den evt. som zip fil
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 17:30 #22
Fejl i mail= pouls@gvdnet.dk
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
24. maj 2004 - 18:41 #23
doggy82 og zhark det er virkelig et flot arbejde I har lavet!!!!
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. maj 2004 - 23:30 #24
Er lige kommet hjem.
Det er lidt sent - kommentarer følger på et senere tidspunkt.

Men endnu engang: Tak Tak for jeres hjælp, det er bare super duper......

PS: Har sendt dig en mail zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 01:36 #25
Jeg får de mails jeg sender til dig i hovedet igen!!
Her er eet af billederne som er indsat: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/fam-2.psd
Ved ikke om een af mine mail er gået igennem, men ellers:
Jeg har brugt quisk mask mode og malet med en blød pensel, select invers og indsat - og så ellers sletter (overskud) :)
Du kan da evt. få de 2 andre også på denne måde.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
27. maj 2004 - 00:55 #26
Hej Zhark.
Lidt sent.......

Mails retur - Det er garanteret Hotmail's skyld, men pyt med det, jeg er ved at finde ud af det. Mange tak for dine Photoshop Guldkorn.

... og Doggy82 - Du må godt fjerne psd filen nu !

;-) Ha det godt og endnu engang, tak for hjælpen begge to. Jeg skal til at aflevere billederne til familiemedlemmerne i denne uge..... Det bliver spændende hvad de siger ;-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. juni 2004 - 12:12 #27
Jeg ville MEGET gerne se resultatet af denne opgave, men alle billederne, undtaget de uredigerede, er desværre allerede fjernet... må vi ikke lige få det at se igen?
Avatar billede zhark Nybegynder
07. juni 2004 - 12:53 #28
Jeg har slette mine forsøg, men der må være en god mulighed for at (spørger) kunne uploade resultatet :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. juni 2004 - 12:57 #29
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. juni 2004 - 14:02 #30
Wow, tak for den hurtige respons!

Det er altså virkelig godt lavet, det kan du/I roligt være stolte af! Jeg tror de fleste ville godtage billedet som værende ægte - det eneste jeg nok lige ville justere, var lysniveauet og farvemætningen på manden i højre side, selvom det nok aldrig kan blive helt super, da det er svært at matche 2 forskellige lyssætninger... okay, nu kunne jeg jo ikke lade være at pille lidt, så jeg har lige ændret det en smule: http://www.larsholmgaard.dk/misc/famfoto_2.jpg

Men, det ændrer nu ikke på at det er ret godt lavet. Jeg tror nok der skal være en bedsteforældre eller 2, som knapt nok vil tro sine egne øjne... :-)

Hvem af dem er egentlig Emma-Sofie?
Avatar billede zhark Nybegynder
07. juni 2004 - 16:35 #31
Jeg kan lide at øve mig i den stil og har lavet en anden opstilling - man lærer jo lidt hver gang :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/familien-f.jpg
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. juni 2004 - 21:38 #32
Jamen, det er jo så godt.....

Familiemedlemmerne var helt vilde og ingen - ingen som ikke vidste det, kunne se hvem der var klippet ind !!!  ;-)

og tak for de nye udgaver, de ser da også spændende ud ;-)

By the way: Hvorfor kan jeg ikke højreklikke og gemme som jpg mere ??? Nu kun som BMP ??  Hmmmm
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. juni 2004 - 21:41 #33
og så lige....

Fantastisk flot og funktionel hjemmeside du har Lars !!!

Den er kommet på min "Foretrukne" liste....            Smukt ;-)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
07. juni 2004 - 21:54 #34
Der må jeg godt nok give emma-sofie ret, det er sku en rigtig flot hjemmeside du har Lars - du kan bare det dér!!!!
Avatar billede zhark Nybegynder
07. juni 2004 - 22:16 #35
Det med at gemme som *.jpg (eller rette - ikke at kunne) klares som regel ved at tømme internet cashen og temp mappe + papirkurv, så er det på plads :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. juni 2004 - 22:56 #36
Tusinde tak for de pæne ord Emma-Sofie og SonySoccer! :-)

Jeg kan fortælle at ALT hvad I ser på www.larsholmgaard.dk er lavet fra bunden. Der er ikke lånt grafik, figurer, fotos eller lignende - jeg har lavet det hele selv. Eneste undtagelse er hessiantapetet på My Playground og det er udelukkende fordi jeg ikke har kunnet finde det materiale noget sted, så jeg selv kunne fotografere det.

Og jep, Zhark har helt ret i det med cachen, det er sandsynligvis derfor at du ikke kan gemme som jpg mere. Internet Explorer opfører sig lidt underligt når cachen er ved at være fyldt.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
08. juni 2004 - 11:16 #37
Tak - Jeg prøver når jeg kommer hjem.
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
29. juni 2004 - 22:05 #38
Fremragende lavet dette familiefoto. Hvorledes gøres dette, det kunne jeg godt tænke mig at prøve også