Avatar billede carstone Praktikant
23. maj 2004 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Andmeld Overclockers.de??

Hey.
Jeg havde problemer med mit Abit NF7-S rev2 og fik så fat i Overclockers.de som det var købt hos. Efter lidt spørgning sagde de til mig jeg skulle sende det tilbage til dem. gjorde jeg så. 140 i porto!
Efter noget tid fik jeg så en pakke fra dem.
Skal lige siges at jeg havde sendt mit bundkort i original pakke med ALT tilbehør tilbage til dem. (kabler manual software osv osv)
Da jeg åbnede pakken var der så en BLÅ æske i? pakken jeg sendte var rød.. hmm.
Så åbnede jeg og der lå så et nyt Abit nf7-s rev2.
Men hva med kabler manual osv?? INTET af det var der.. KUN bundkortet...?!
Sendte så en mail til dem ang dether.. de sagde at de fik det nye bundkort tilbage fra ABIT i den blå æske. og de fattede ikk helt det med at jeg sagde at de skulle da også sende mig en check med for jeg mener da ikk jeg skulle betale portoen?
Så skrev jeg igen at jeg havde betalt for alt hva der var med til det bundkort, og har da såfølgelig krav på at få det. og eftersom jeg havde sendt det til dem var det da også deres ansvar at sørge for at jeg fik det igen.
Intet svar..
sendte en mail igen.. og igen.. 5 gange nu!
intet svar fra dem!
hva fanden gør jeg?? Ska de andmeldes eller hvad?
Hele samtalen med dem er foregået på engelsk, og det var nogle af dem ikk sååå gode til.. måske hjælper det hvis nogen kunne hjælpe mig med at skrive til dem på tysk?

Men hjælp mig please! :)
Avatar billede chrisser_vest Nybegynder
23. maj 2004 - 23:07 #1
nu kender jeg jo ik de tyske regler, men i dk skal man selv betale protoen når en komponent skal til reperation, så betaler firmaet portoen tilbage.
Man skal heller aldrig sende andet end selve hardware delen, men det skal firmaet selvfølgelig oplyse!
Jeg ved ikke hvor du kan melde dem, for det skal nok foregå i Tyskland.
Avatar billede carstone Praktikant
23. maj 2004 - 23:08 #2
hmm.. men har forbrugerklagenævnet en hjemmeside eller noget?
Avatar billede halifax Nybegynder
24. maj 2004 - 01:29 #3
Hvad med at skrive til ABIT og klage over en af deres forhandlere og forklare dem hvad du sendte med (ALT) og hvad du KUN fik retur? Måske de vil sende nyt som kompensation. Kan vel klares pr. email - uden portoudgift.

Forbrugerklagenævnet
http://www.fs.dk/info/fkln.htm

kan næppe hjælpe. De behandler sager omhandlende dansk rets almindelige regler som kan behandles ved danske domstole. Det omfatter næppe www.Overclockers.de - selv om du er dansk forbruger. Tvister afgøres som regel i sælgers hjemland.
Avatar billede carstone Praktikant
04. august 2004 - 17:41 #4
Skrev til ABIT og lidt efter fik jeg helt nye kabler cd sataconverter osv fra dem :)