Avatar billede nannajohansen Nybegynder
23. maj 2004 - 15:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sikkerhedskopiering hvordan

Kære eksperter.

Jeg har lige prøvet at oprette dette mit første spørgsmål til jer, men jeg kan ikke se, at det er der. Måske glemte jeg at vælge kategori. Så jeg er ked af, hvis jeg hermed kommer til at spørge to gange. Mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg nemmest sørger for at jeg ikke mister nogle data fra min computer. Jeg havde selv forestillet mig, at jeg ville lave en backup en gang om ugen på en CD.RW. Præcis hvad skal jeg tage en sikkerhedskopi af, og hvordan gør jeg det nemmest? Jeg har en computer med windows XP professional.

På forhånd tak
Avatar billede doublejoble Praktikant
24. maj 2004 - 00:54 #1
hej - jeg synes du skal vælge at brænde en kopi af dine dokumenter. Hvis du er opmærksom på at gemme dine dokumenter i den samme mappe er det nemt. Derudover skal du tjekke dine programmer og se, hvor de lægger filerne henne. Dit postprogram har f.eks. en standardplacering til dine mails, som du sikkert kan ændre så dine mails ligger i en undermappe sammen med dine dokumenter. Hvilket mailprogram bruger du?

Hvis du har samlet dine dokumenter er det relativt nemt at snuppe en kopi af dem.

Hvis du bruger nogle programmer, som ikke tillader dig at ændre på filplaceringen kan du evt bruge et backupprogram til at hjælpe dig. Et backupprogram som er enkelt at gå til er dette her:

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Her kan du definere, hvilke mapper du vil have kopieret og oprette det som et job. Næste gang behøver du kun at trykke på en knap og mapperne vil blive kopieret til en mappe, som du så kan brænde.
Spørg hvis der er noget du er i tvivl om...
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
18. december 2005 - 15:56 #2
tak for svar hvordan giver jeg dig point
Avatar billede doublejoble Praktikant
18. december 2005 - 19:20 #3
svar... Går det godt med backuppen?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
18. december 2005 - 22:06 #4
Ja, jeg fik en jeg kender til at lave en backup på en ekstern harddisk, det var nemmere end at gøre det selv.