Avatar billede lasseq Nybegynder
23. maj 2004 - 13:43 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til logo

Hej
Jeg har et mindre web-bureau, Web-bureauet Quorning. I den forbindelse har jeg eksperimenteret med et nyt logo. Jeg har lavet et på www.mdw.dk/logo3.gif . Jeg mangler noget konstruktiv kritik eller gerne helt nye forslag :) Sådan som det ser ud nu "fænger" det (i mine øjne) ikke helt, der mangler noget ...

Venlig hilsen
Lasse Quorning
Avatar billede kscbb Nybegynder
23. maj 2004 - 15:33 #1
Det ser meget fedt ud, men du skal næsten lave Iét mere rødt, for så falder det mere ind i ens hukommelse, og så husker man det bedre. sort og rød er en god kombination sammen. Og lav evt, Qét lidt større!
Avatar billede eclain Nybegynder
23. maj 2004 - 16:51 #2
Kan godt lide dit ejet.
Men har nu også selv prøve at lege lidt :):
http://eclain.com/gfx/forsoeg.jpg
Avatar billede lasseq Nybegynder
23. maj 2004 - 19:05 #3
eclain -> flot logo også! Jeg kan på godt grundideen i mit logo, tror du, du kan påføre nogle af dine ideer fra dit logo til mit (jeg kan evt. sende dig en photoshop-fil).

Logoet skal gerne være elegant, ikke nødvendigvis smart, men kan de to muligheder kombineres, vil det være meget interessant :)

Jeg vil lige følge op på kscbb's råd og vende tilbage...
Avatar billede lasseq Nybegynder
23. maj 2004 - 21:29 #4
Nu version lagt ud for at følge kscbb's forslag... Synes der er en underlig balance i billedet... http://www.mdw.dk/logo3revideret.gif
Avatar billede eclain Nybegynder
23. maj 2004 - 21:59 #5
Hehe det var godt og høre.
Hvis du vil sende dit billede i psp filen ville være dejligt. Så skal jeg nok lige prøve og lege lidt :)
Avatar billede eclain Nybegynder
23. maj 2004 - 22:02 #6
hov, ikke psp.. ;) jeg mener psd - photoshop fil :P
Avatar billede bill20 Nybegynder
23. maj 2004 - 23:46 #7
Avatar billede eclain Nybegynder
24. maj 2004 - 14:51 #8
Her er et til forsøg:
http://eclain.com/forsoeg2.jpg
:)
Avatar billede zhark Nybegynder
24. maj 2004 - 17:10 #9
Jeg har ikke den skrift,men har så øvet mig i at optegne den i Illustrator :)
Kan ikke finde "forbedringer" og synes sku' den da er udmærket.
PS.: Hvordan synes du min tegnede skrift ser ud... det er faktisk formålet med mit (øvelses) forsøg :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/qui.gif
Avatar billede lasseq Nybegynder
26. maj 2004 - 18:41 #10
Hej igen...
Eclain -> også spændende logo denne gang. Kan jeg få din e-mail, så jeg kan sig dig psd'en? Ellers kan jeg også smække den op på nettet, så andre kan eksperiementere lidt med den??

Bill -> Tak for dit forslag. Det er desværre ikke helt den stil jeg efterlyser, men kom gerne med et andet forslag :)

zhark -> Også okay... Hvis du også er interesseret, kan jeg sende dig en psd også.
Avatar billede eclain Nybegynder
26. maj 2004 - 19:35 #11
Hej Hej.
min mail er: admin@eclain.com.
:) hehe
Avatar billede zhark Nybegynder
26. maj 2004 - 20:26 #12
lasseq>
Jeg har som sagt tegnet det i Illustrator, så det er bestemt ikke fordi heg ikke kan "lege" med det, men det kniber med ideer :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/qui-ny.gif
Avatar billede zhark Nybegynder
26. maj 2004 - 20:33 #13
Havde du holdt dig til møbler som din far kunne man jo have brugt et møbel i loget :)
Avatar billede lasseq Nybegynder
28. maj 2004 - 17:17 #14
PSD sendt til eclain.
zhark -> Det er interessant du gør det i Illustrator. Mig bekendt er det vektor-baseret, og det program er jeg ikke meget bekendt med. Jeg bryder mig ikke helt om logoet, men hvis du har lyst (du får naturligvis point for det) er du velkommen til at tegne det færdige logo op fra Photoshop til Illustrator :D
... Desværre er min far ikke møbelhandler, og min branche er nok et lille stykke væk derfra ;)
Avatar billede zhark Nybegynder
28. maj 2004 - 18:05 #15
Det med at tegne det færdige må vi så vende tilbage til!
Jeg søgte på "quorning.dk og fandt: http://www.quorning.dk
Meeen 2+2 er jo ikke altid 4 ;)
Avatar billede lasseq Nybegynder
28. maj 2004 - 19:45 #16
Quorning.dk ejes af min far.
Quorning.com ejes af mig :D
Avatar billede eclain Nybegynder
29. maj 2004 - 10:52 #17
psd filen fylder for meget til at jeg kan modtage den Lasseq.
Avatar billede lasseq Nybegynder
29. maj 2004 - 15:29 #18
Ok, prøv her: www.mdw.dk/logo5.psd
Avatar billede lasseq Nybegynder
29. maj 2004 - 18:08 #19
Jeg er kommet med et nyt logo, jeg synes fungerer meget bedre!
Se det på www.mdw.dk/logo4.gif. Kommentarer?
Avatar billede lasseq Nybegynder
08. juni 2004 - 17:03 #20
Okay. Jeg har bestemt mig. Det endelige logo blev det ovenstående (www.mdw.dk/logo4.gif).

Jeg er kommet frem til dig med inspiration fra jeres aktive deltagen. Mange tak for interessen :D