Avatar billede raven_ Nybegynder
23. maj 2004 - 09:24 Der er 4 kommentarer

Referencer til DB og images

Goddag eksperter...

Prover lige igen... har oprettet dette sp for men svaret var ikke af nytte.

Jeg er pt i gang med at lave en GUI applikation, naemere et spil.
Saa er det jeg er lobet ind i et problem med referencer til billeder og db.

I programmet har jeg referencer til billder f.eks:
string source ="c:\\billeder\\background.gif";

Men stien er kun gaeldende for min computer og virker af gode grunde ikke paa andre computer, hvor den smider en exception.

Samme problem gor sig gaeldende med referencen til databasen, der holder highscoren.

Hvordan skal man overkomme dette problem?

Mvh Raven_
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. maj 2004 - 11:29 #1
Kunne du ikke finde ud af at bruge det jeg svarede med her: http://www.eksperten.dk/spm/499592 ?

Sig til hvis der er noget du er i tvivl om...
Avatar billede raven_ Nybegynder
23. maj 2004 - 11:35 #2
Kunne ikke faa det til at virke, det med Application.StartupPath da den sagde den var read only...

Har lost problemet paa folgende maade:
string    dataSource  ="Data Source=";
    dataSource +=Directory.GetCurrentDirectory();
    dataSource +=@"\DB\HighScore.mdb";
Avatar billede bens Nybegynder
26. maj 2004 - 15:14 #3
hvad så med at lukke spørgsmålet hvis du har løst problemet
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
28. maj 2004 - 15:57 #4
lig billederne internt i programmet... dvs du linker blot til en mappe du har oprettet i dit project. feks: "graphics/background.gif";