Avatar billede iggipop Nybegynder
22. maj 2004 - 17:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

større partition

Hej

Har en windows 2000 server kørende på en disk der er delt op med 3GB til windows og 25GB til data-drev. Nu er 3GB partitionen blevet for lille og jeg vil gerne udvide med 2-3GB fra den anden pertition. Der er cirka 16 GB ledig så masser af plads. Jeg har prøvet at installere partition magic med den virker ikke på en server-version. Så prøvede jeg acronis partion expert. Den virkede og jeg fik lavet en 3 GB uallokeret plads. Men den vil ikke forøge C-drevet. Åbenbart fordi den er bange for at OS ikke kan boote op så. Men det er da kun NT der har et problem med at boote på en partition større end 2GB ik ? Nå, men hvordan katten for jeg det drev større? Skal jeg bruge et andet program eller ?
Avatar billede kdn Nybegynder
22. maj 2004 - 19:55 #1
"Volume Manager" skulle vist være noget nær det samme som "Partition Magic", men kan så kun anvendes på servere...
Avatar billede iggipop Nybegynder
23. maj 2004 - 10:10 #2
Ja nu har jeg prøvet med Volumemanager. Den påstår også at den kan, men når man så har lavet operationerne og trykker 'Gå i gang' så skal den genstarte for at kunne apply ændringer. Så genstarter den og der kommer også billedet med at den skal lave noget under opstart. Men ak ak....efter 5 sekeunder skriver den 100% Done og så starter den bare op igen uden at have lavet nogen ændringer. Har du en ide ?
Avatar billede iggipop Nybegynder
28. maj 2004 - 10:33 #3
Jeg endte med at slette lortet og starte forfra :(