Avatar billede aske000 Nybegynder
22. maj 2004 - 15:48 Der er 11 kommentarer

Guide til Putty?

Jeg bruger et program der hedder putty til at logge på min debian/apache server - og den guide jeg har er rigeligt - lige på nær at den ikke beskriver hvordan jeg sletter et webhotel igen eller ændre brugernavnet.

Er der nogen der hved det eller ved hvor der ligger en mere omfattende guide?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2004 - 15:56 #1
Det har intet med puttty at gøre - det er bare den måde du forbinder dig til maskinen.
Det er som at give buschaufføren skylden for at supermarkedet er løbet tør for mælk ;)

Check fx: http://www.inter7.com/vpopmail/doc/
Avatar billede aske000 Nybegynder
22. maj 2004 - 16:00 #2
Dette her har intet med qmail at gøre (tror jeg)

Jeg har skrevet addsite kode domænenavn.dk og brugernavn - og oprettet et webhotel.

Men hvis jeg gerne vil slette dette webhotel eller ændrebrugernavnet hvad skriver jeg så?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2004 - 16:09 #3
det lyder som om du bruger nogle properitære scripts til oprettelse af websites, så det er muligt at der blandt disse scripts er nogle der kan slette dit website igen (delsite måske?).
Avatar billede aske000 Nybegynder
22. maj 2004 - 16:13 #4
Ja, det er muligt, men hvor finder jeg dem?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
23. maj 2004 - 01:20 #5
Prøv at fortælle hvilken Linux distribution du kører, hvilke programmer du har installeret osv., det vil gøre det lidt nemmere at svare.
Avatar billede al1407 Nybegynder
23. maj 2004 - 02:52 #6
kasper.h: "Prøv at fortælle hvilken Linux distribution du kører"

Chancen for at din skærm er fedtet LIGE der hvor kategorinavnet står ER jo en mulighed, men prøv lige at se hvilken kategori du befinder dig i? ;)
Avatar billede aske000 Nybegynder
23. maj 2004 - 03:13 #7
Det ved jeg ikke rigtig - hvor kan jeg se det?
Avatar billede the_email Nybegynder
23. maj 2004 - 13:51 #8
Du er her : Eksperten : Spørgsmål & Svar : Styresystemer : Server : Linux : Debian : Guide til Putty? :

Han mener nok Debian :)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
23. maj 2004 - 16:10 #9
al1407, chancen for at du læste hele min kommentar er vist ikke særlig stor.. Jeg tror også du forstod meningen med det jeg skrev.. aske000 beder om hjælp til nogle programmer, uden at fortælle hvad det er for nogle. I øvrigt lyder det lidt som det er en eller anden "komplet" webhosting distribution han har installeret, og ikke Debian.. havde det været Debian, så tror jeg spørgsmålet havde set noget anderledes ud.. men hvad ved jeg.. Anyways, fortæl lidt mere om problemet, så er der nok nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
23. maj 2004 - 16:19 #10
aske000, hvad er det du har installeret? hvor har du downloadet det? hvad hed det? Du bruger "addsite" til at tilføje et website, hvilket program/pakke kommer "addsite" fra?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 20:51 #11
Hvis addsite-kommandoen kommer fra en debianpakke, kan du finde ud af pakkenavnet med denne kommando:

dpkg -S addsite