Avatar billede hanafi Nybegynder
22. maj 2004 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning og deling af trådløs netværk

Hejsa!

Jeg skal ud og hjælpe en med at sætte noget trådløs netværk op. Udstyret skulle være på plads.

Sådan skal det køre:

ADSL modem -> Trådløs router -> "Repeater" -> HUB (?)

Det der skal ske, er at 2 personer skal dele en ADSL linie, hvor ADSL modemet og den trådløse router står i et hus, og repeateren skal sættes op for at forstærke signalet, hvorefter HUB'en skal modtage signalet så den anden person skulle have forbindelse til internettet.

Er der noget man være specielt opmærksom på mht. til opsætning for at det kommer til at virke?
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2004 - 11:21 #1
Det eneste som kan være lidt kryptisk det er din "repeater" eller er det en bridge?

For den skal sættes op som en bridge når den skal forbindes med kabel til en hub, også skal den sættes op til at køre point to point (skal muligvis låses til mac-adressen på din router)

ellers brude der ikke være det store! bare husk at sætte sikkerheden op.
Avatar billede hanafi Nybegynder
25. maj 2004 - 17:31 #2
Jeg har fundet ud af at det også skal køre ad-hoc, og signalet skal være ret kraftigt, og det kan være nødvendigt med retningsbestemte antenner :-(
Avatar billede kenp Novice
25. maj 2004 - 17:37 #3
jep det rækker ikek så langt! og ja adhoc er den normale mode!