Avatar billede webtoday Nybegynder
21. maj 2004 - 19:39 Der er 3 kommentarer

Hardware profiler

Sidder med en pc jeg er ved at fixe en pc. Mit hoved er stået helt af i dag.

Klovnen jeg laver pcen for har kommet til at installere windows xp på et nyt drev, hvilket har resulteret i at det gamle windows xp på c : drevet er der stadigvæk og windows xp også ligger på e: drevet. Så har han formateret e: i den tro at det ville forsvinde hvilket det også er. Men når pcen starter har han stadgivæk de 2 valg muligheder og hardware profil valg. Og den ene virker jo naturligvis ikke.

Hvordan fjerner jeg lige den valgmuliged , hvis jeg gør det i xp og den skal vælge den første på listen vælger den uheldigvis den profil der ikke virker
Avatar billede fromsej Praktikant
21. maj 2004 - 19:47 #1
Find og åbn boot.ini den ligger på C:\ , der kan du redigere så den vælger den XP der ligger på C drevet.
Boot.ini er en skjult systemfil.
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede webtoday Nybegynder
21. maj 2004 - 19:50 #2
usp , alko,  er ved at komme ud af blodet, det var jo i msconfig. Har løst det. Nogle der vil have lidt point
Avatar billede fromsej Praktikant
21. maj 2004 - 19:55 #3
Tag du dem bare selv.*S*