Avatar billede dextor Nybegynder
21. maj 2004 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Norton AntiVirus 2004 vs. avast!

Hej eksperter!

Jeg har brugt Norton AntiVirus i lang tid, altid opdateret og den har altid fortalt mig når jeg har fået virus, og blokeret den osv.
Men her for nylig blev jeg anbefalet antivirus-programmet "avast!", og da jeg scannede med den fandt den sgu 4 vira som Norton ikke havde fundet (og yderligere 5 trojaner da jeg installerede TrojanHunter).

Efter det var jeg helt sikker på, at jeg ville droppe Norton og bruge avast! for fremtiden, indtil jeg så i avast's virusdatabase at den kun kendte ca. 26.000 vira hvorimod Norton kendte omkring 69.000.

Er Norton AntiVirus bedre end avast! fordi at den kender flere vira - hvilket jeg ikke tror da avast fandt 4 som norton ikke kunne finde - eller skal jeg bare se bort fra de tal og kun bruge Avast?
Avatar billede 2903jb Nybegynder
21. maj 2004 - 17:55 #1
jeg har ikke lige forstand på avasta antivirus, men er glad bruger af norton, du kan ikke forvente at dit antivirus program altid vil opsnappe en virus, der vil være situationer vor en virus løber forbi dit antivirus programm det er jo netop det virus programmørende prøver på, altså at lave vira der kan slippe forbi antivirus programmerne, det kan godt være at avast fandt 4 vira som norton ikke gjorde, men hvis du havde været fast bruger af avast, og så skiftede til orton, ville du måske også finde nogle vira med norton som avast ikke havde fundet
Avatar billede dextor Nybegynder
21. maj 2004 - 17:57 #2
2903jb > Ja det kan jeg godt se... :/
Men jeg prøver lige at onlinescanne en gang imellem og så se hvad der sker, ellers beholder jeg bare avast!
Avatar billede dextor Nybegynder
22. maj 2004 - 21:29 #4
tråden lukkes